Väskan är packad...

För andra gången har jag packat väskan. Insåg att väskan jag valde från början är för liten eftersom man måste ha med sig blöjor och tvättlappar (!) till BB här i Sunderbyn. Sen har jag kommit på mer och mer som jag vill ha med mig. Följande ligger nu packat:
* Vetevärmare
* Choklad till Martin
* Druvsocker till mig
* Kamera
* Tofflor
* Amningsbehå och inlägg
* Myskläder till BB vistelsen
* Kläder att fara hem i
* Blöjor och tvättlappar
* Igelkotten
* Body, byxor, klänning, jacka, sockor och stickad overall samt mössa till bebben utvalda av Nova.
* Filt till bebisen (vet ju inte hur kallt det är när vi ska hem)
* Necessär
* Stora bindor
* Alvedon (jag fasar inför "mjölken rinner till" momentet)
* Anteckningsbok och penna

Sen kommer jag säkert att komma på mer jag vill ha med mig. Som mobilladdare t ex. Jag var på information på sjukhuset i tisdags och har vi tur så får vi ett enkelrum med extrasäng till pappan. Värsta lyxen att få eget rum med egen dusch och toalett samt skötbord. :) I Norge fick jag ligga i en 4 bäddssal. Inte så kul. Alla andras ungar väckte mig titt som tätt så jag sov dåligt. Nova sov i princip hela vistelsen på BB. Jag har börjat skriva ett födelsebrev som jag ska skicka till förlossningen. Eller rättare sagt, jag har skrivit hela men efter att ha läst igenom det så måste jag skriva om. För mycket svammel. :)
Jag tror jag börjar bli lite nervös. 13 dagar till bf.

 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tänk att snart är det dags. Så fort tiden ändå har gått. :) Men jag blir förvånad när jag läser att du måste ha med blöjor o tvättlappar till BB. :o Önskar er lycka till och hoppas att det inte dröjer alltför länge innan det är dags och att allt går snabbt, lätt o fort. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback