Vecka 29


"Nu väger bebisen dryga kilot och är ungefär 38 cm lång från topp till tå. Bebisens huvud växer och hjärnan utvecklas och växer snabbt. Nästan alla bebisar reagerar på ljud vid 30 veckor.
Bebisens näringsbehov blir större under tredje trimestern och du behöver äta mycket protein, C-vitamin, folsyra, järn och kalcium (ca 200 mg går åt varje dag till att bygga upp bebisens skelett), så se till att äta mat som är rik på dessa näringsämnen. Skelettet byggs som sagt upp nu, liksom hjärnan, musklerna och lungorna."
Infokälla: www.babycenter.com

Måste jag äta ännu mer nu alltså?! :)

Jag var på kontroll i torsdags och alla värden var bra. Tack och lov slapp jag väga mig...
Bt 100/60
SF 26
Blodvärde 116
Sover halvdåligt. Mkt halsbränna och foglossningen blir värre och värre.
Men trots alla "krämpor" så älskar jag att vara gravid!!
Mkt liv i magen, sparkar och kullerbyttor.
Drömde häromnatten att vi fick en pojke, 3610 gr och 51 cm...
Nova kramar magen och viskar hemlisar. Mkt prat om bäjbisen.
Jag drömmer om en ny vagn...
*Kärlek*



Kommentarer
Postat av: Martina

Älskar dig, vad fint du skriver!! tänk om det blir en liten pojke, vad häftigt att drömmen var sann då isf! :) och superfina bilder, mamma gjorde sånt där också o hennes bilder blir jättefina dom med.. PUSS

2010-03-02 @ 14:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback