Kvällsmänniska...

Jag var det en gång i tiden. Kunde sitta uppe hur länge som helst och ville sova läääänge på morgonen. Sen man fick barn har det där sakta men säkert ändrats. Nu är jag kvällstrött och vill helst lägga mig före kl 22.
I morse vaknade jag 06.22, pigg och glad trots att jag blivit väckt av värk, Nova och två enorma snöras (det skakade i huset!!) som for av taket. Det blev en lugn morgon med en mysig frukost utan stress med Nova.
En stor anledning till att jag vaknade så tidigt och ändå var pigg måste bero på ljuset. Ljuset är på väg tillbaka och det med sån fart att man inte hinner med. Innan sportlovet var det mörkt när vi gick upp på morgonen. Nu är det ljust. Det är ljust när jag far hem från jobbet också. Man känner sig som en ny människa!


Kommentarer
Postat av: Milla

Jag somnar oxå helst före 22. Är alltid helt galet trött på kvällarna...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback