En årskrönika...

Jag tycker det är roligt med årskrönikor så här kommer en summering av 2009:

Januari

Nova fick en feberkramp den 11 januari. En natt på sjukhus. Svor dyrt och heligt att några fler barn skulle det då inte bli. Pallar inte oron. Eh...Det löftet höll sisådär 8 månader...
Jag köpte nya stövlar.
Köpte gymkort på STIL.

Februari

Fick scraprummet klart.
Vi köpte kaminen.
Firade 2 års jubileum på jobbet.
Alla hjärtans dag!
La ut halva bohaget på blocket. Det var dags för makeover.
5 års kontroll för Nova. OK stämpel i rumpan.

Mars

Renoveringen av sovrummet påbörjades.
Malena Ernman vann melodifestivalen.
Besökte huvudkontoret i Stockholm i två dagar.
Fyllde år och fick underbara presenter.

April

Mässan.
Brände kalorier på gymmet.
For ut på isen med Josefin och hennes familj.
Påskpyssel med Nova.

Maj

Många pass på gymmet.
Buskar inhandlades till trädgården.
Alexander Rybak vann Eurovision Song Contest.
Mycket fixa i trädgården.
Martin köpte studsmatta till Nova.
Planerade att åka ner till Stockholm och överraska min brorsdotter på hennes student men det blev besök i Dalarna först. Min svåger Frank var sjuk.
Hade jag vetat vad som väntat mig denna sommar så hade jag flytt till skogs.

Juni

Spenderade flera dagar i Grycksbo hos mina nära och kära. Besökte Frank på sjukhuset.
Jessica tog studenten.
Nattsvart sorg. Frank somnar in. 
Lille Erik somnar in.
Förtvivlan.
En efterlängtad semester men har svårt att varva ner. Mår mycket dåligt.

Juli

Bilar ner ensam till Dalarna för begravning. 
Får Sofia med mig tillbaka för ett besök.
Storforsen.
Många vinkvällar med goda vänner. 
Påbörjar album till Franks barn.
 Många dagar på stranden.
Frysen går sönder. Upptäcker vattenskada under.
Eftertanke. Wake up call. Trött och sliten.
Mor och far på besök. Western Farm.
Strandliv.
Hundvakt till Lady.
Arbetet med kamininstallationen börjar.

Augusti

Besök hos min vän Spooky. Ser allt mycket klarare.
Scrappar mycket. Inspiration. Mår bättre och bättre.
Många stranddagar med vänner och familj.
Ser fram emot en lugn höst.
Inskolning 6 års för Nova. Ingen vidare framgång till en början vilket får mitt arma modershjärta att blöda.
Renovering.

September

Martin tar över inskolningen. Jag pallar inte.
Trött. Vill jobba mindre.
Får äntligen dagtid 4 av 5 dagar.
Martin lägger nytt golv. Målar och tapetserar.
Senaste tidens trötthet och hunger visar sig bero på bebis.
Ren och skär lycka!!
Spisen går sönder.
Promenad med min vän och det visar sig att vi båda väntar smått.

Oktober

Första snön kom 4 oktober.
Kaminen äntligen klar och vi premiäreldade 6 oktober.
Golvet klart och väggarna tapetserade och målade.
Var hemma mkt och pysslade med ditt och datt.
Mikaela kom på besök.
Trött, hungrig och ont i ryggen.
Halloween med goda vänner.

November

Skriver om graviditeten på bloggen.
Längtar till nästa sommar och att få vara mammaledig!
Foglossning.
Först blir Martin förkyld, sen Nova och till sist jag.
Köpte äntligen en ny kamera! Canon EOS 500D.
Nova fyller 6 år med 3 kalas på två dagar.
Martins farmor Disa somnar in. 97 år gammal.

December

Vi börjar leta julklappar men kikar oxå på barnvagnar och myser.
Martin flyger ner på begravningen.
Farmor fick ryggskott.
Ultraljud. Lutar åt en tjej.
Är halvvägs i graviditeten.

Blir riktigt spännande att se vad 2010 bjuder på.







Kommentarer
Postat av: Marielle

Va roligt å läsa vad som hänt under året, också sorg:(Frank... 2010 kommer ni få BEBIS, så spännande..Vi vill komma upp i sommar, och det ska vi ordna också:)kram

2010-01-03 @ 00:12:15
Postat av: Anonym

Kul att läsa en sammanfattning av året som gått med med och motgångar. Alltid tråkigt när någon går bort. Men år 2010 .. det kommer nog bli ett underbart år för er med bebis och allt vad det har att erbjuda.:-) Kram Jenny W

2010-01-03 @ 12:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback