Nintendo...


Nova har önskat sig ett rött Nintendo länge, l ä n g e nu. Så i förra veckan så for hon och Martin och köpte ett. Nova har sparat veckopengen länge fick betala en del av spelet själv.
Dock vet jag inte om det var en så bra ide, det här med ett Nintendo eftersom Martin verkar minst lika intresserad som Nova så jag undrar vem som ville ha spelet mest egentligen....
Så här ser man nämligen Martin och Nova ofta nu för tiden. Sittandes bredvid varandra, den ena överröstar den andra om hur dom ska spela, hur många liv dom har kvar och alla dessa svampar som missas...Dom turas om och går in helhjärtat i spelandet. När det går dåligt för Martin och man hör ett ljudligt NEEEJ så säger Nova lugnt: "Du måste ha tålamod pappa". När det går dåligt för Nova så muttrar hon surt "jag kommer aldrig lära mig det här". När Martin då säger att hon måste ha tålamod så muttrar hon vidare. Så där håller dom på, fram och tillbaka.
Det hela går nästan till överdrift tycker den tråkiga mamman som får säga till dom mer än en gång att ta det lugnt. Jisses, det är ju bara ett spel!


Kommentarer
Postat av: deleine

Spel är en konstig sak som barn (!) håller på med nu för tiden =P



Va fina bilder du har börjat få upp i din blogg!!!!

Postat av: Marielle

Hahaha va gulligtL:)

2010-02-23 @ 21:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback