Lite kul...

Läste i en artikel i Föräldrar & Barn Gravid nr 1 2010 att det finns många metoder att testa själv om det blir en pojke eller flicka. Vissa av dessa test kan jag inte göra eftersom jag inte har en vigselring t ex men de flesta kunde jag kolla.

Vad är jag sugen på?
Surt, salt eller starkt = pojke
Sött = flicka

Magens form?
Låg och toppig mage = pojke
Hög och bred mage = flicka

Vilken sida sover man helst på?
Vänster = pojke
Höger = flicka

Händerna?
Fnasig och torra = pojke
Mjuka och lena = flicka

Vikten på pappan?
Har pappan gått upp i vikt under graviditeten så är det ett tecken på en flicka.

Hjärtslagen?
Över 140 slag per minut tyder på flicka, under en pojke.

Illamående?
Ja = flicka
Nej = pojke

Kinesiska månkalendern (de har en tabell i tidningen).

Om vi tar Nova först så dom tydligaste tecknen jag minns är illamående, hjärtslagen, magen som alla tydde på tjej. Enligt kinesiska månkalendern så skulle vi fått en pojke. Den här gången så tyder händerna, inget illamående, magens form och vilken sida jag sover på att det är en pojke. Hjärtslagen, pappas vikt och sötsuget tyder på en flicka. Månkalendern säger pojke även denna gång.
Ultraljudet har sagt båda gångerna att det är en tjej. Det jag tycker är så konstigt, om det nu är en flicka vi får igen, är att graviditeterna har varit så olika. Hur som helst, det ska bli spännande att se vad det är för liten filur vi får oavsett kön. Hon/han är efterlängtad!
*kärlek*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vad spännande att inte veta ändå! Tänk att det närmar sig med stormsteg!!! KUL! KRAM på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback