Senaste nytt...

Renoveringen går framåt. Martin har visat sig vara en hejare på snickaryrket. Han har bytt trossbotten, kottlat(lagt nya golvreglar tror jag det var), lagt ny isolering och håller nu på med det sista innan det är dags att lägga det nya golvet. Vi har ännu inte bestämt oss helt men det blir valnöt och frågan är nu om vi ska lägga laminat eller köra på stortrumman med riktigt trägolv. Båda delarna har sina för och nackdelar. Jag insåg att det passar nog inte så bra med ett shabby chic old-kind-of-style golv i ett så pass nytt hus. Jag tror det kommer bli jättefint med ett nytt, lite mörkare golv. To be continued...

Skolan går bättre och bättre för Nova. Idag var första dagen som Martin kunde lämna henne där helt utan några som helst problem. Det har gått lite upp och ner och jag är glad att Martin är den som lämnar henne där. Jag pallar inte om hon gråter. Hela dagen blir förstörd för mig och det dåliga samvetet tynger en ännu mer.

Jobbet går bra. Mycket att göra och jag känner mig stundvis stressad men jag trivs otroligt bra. Har tur som får jobba dagtid denna vecka så jag får mer tid med Nova på kvällarna. Det mysigaste jag vet är att få läsa godnattsaga och sen släcka lampan och ligga kvar och prata och kramas tills hon somnar. Titta på hennes fina ansikte och känna hur hon kryper nära mig och lägger armen om min hals. Gruvar mig redan inför tonåren då hon knappast kommer att vilja höra godnattsaga och kramas. :/





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback