This too...shall past...

Kloka ord som en nära vän skrev. Man kan tolka det på flera sätt. Här är ett av dom: Sitter hemma i soffan och hör Sagan om Ringen från tv. Fruktansvärt dålig filmtrilogi. Helt värdelös if you ask me. Gillar inte "whatever its called". Äkta ska det var. Verkliga draman. Om livet. Inte om små orcher eller nån fånig ring eller om Gandalf eller Frodo. The real thing. Verklighetsflykt. Man kan inte fly verkligheten med en film som Sagan om Ringen. Det går inte. Det har aldrig existerat. Däremot, filmer som The shawshank redemption (fängelsefilm), Dirty Dancing (50 tal och vanliga människor), The story of us (separation, vanliga människor, barn), Medan du sov (90 tal och vanliga människor) Pretty woman (hora möter rik man) etc etc...Många kallar dess filmer som ordinära vanliga filmer utan något speciellt innehåll men jag är av motsatt åsikt!

Å andra sidan så gillar jag filmer som Alien (1:an klart bäst) och Terminator (1:an bäst där med). Just för att vi vet inte vad som finns i rymden. Jag menar, vem är dum nog att tro att det bara existerar liv på den lilla planeten Jorden? Självklart finns det mera bakom allt. Terminator, ja, i framtiden så kanske man kan resa i tiden? Dessutom var hjälten i 1:a filmen snygg så självklart gillade man Terminator...Jaja, nu blev jag ytlig men man får vara det ibland. ;)

När det gäller film så vill jag se en jordnära film, en som påverkar, en som får en att skratta hjärtligt, att kanske gråta en skvätt och framför allt så vill jag se ett happy ending. En film utan en happy ending är en dålig film. Ta Titanic som exempel. Va fan liksom?!  När jag ser film så vill jag se något verklighetstroget, något vanligt, något som kan hända de flesta av oss...jag vill skratta, gråta och le...jag vill ha en flykt från verkligheten och jag vill ha ett lyckligt slut!!

Kommentarer
Postat av: Milla

Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback