Framsteg

Det går framåt. Med både det ena och det andra. Nova trivs väldigt bra på fritids nu.
Så här tjusig var hon i måndags innan vi gick dit för första gången:


Bebben är för övrigt min gamla docka, säkert 30 år gammal *oj*
Och pyjamasen den har på sig har Nova haft när hon var bebis. :)

Nya utekläder, ny väska och nya skor. Som ni läste i förra inlägget så gick inte dom första dagarna så bra men sen var det inga problem. Bara riktiga fröken var på plats så gick allt som smort.
I dag har vi varit på kalas hos Novas kompis Sabrina som fyllt 4 år.
En liten prinsessa som börjar bli stor.
Åren går fort. Bilder på födelsedagsbarnet hittar ni
här

Martin stannade hemma och fortsatt med förberedelserna för kaminen. Det går sakta. Vi köpte kaminen i januari men den som väntar på nåt gott... Så här ser det i af ut nu:

Det blir bättre sen, jag lovar :D
Jag har städat Novas rum i veckan så nu gäller det att försöka hålla det någotsånär städat också...
Hon har fått mitt gamla sminkbord som min pappas moster man gjorde en gång i tiden.
Spegeln är köpt i Stockholm sommaren 55...

Visst är den vacker? Jag är så förtjust i det gamla fina bordet och jag hade det på mitt rum när jag var liten och tills jag flyttade hemifrån. Sen har det stått hos min far mestadels av tiden. När jag bilade ner till begravningen så hade jag äntligen chansen att ta hem det. Fick även med mig 2 gamla fina stolar samt en kista som min farmor hade. Det står uppe på vinden nu i väntan på att renoveringen ska bli klar.
Lampan har min syster gjort till Nova och jag tycker den är så söt.

Nu ska jag ge Nova kvällsmat och natta henne och sen har jag tänkt scrappa.
I morgon vankas 6-års verksamheten i full skala för Nova, jobb för mig och jobb för Martin.
Vardag igen med andra ord.
Må väl!

Kommentarer
Postat av: Catta

Tack gumman för dina gratulationer, det värmde i hjärtat! Vilket fantastiskt bord din dotter har fått ta över efter dig, helt underbart. Förr gjorde de saker med kvalitet OCH var rädd om dem! Har precis fått ett skåp av min farmor från 50- talet som jag är så förtjust i.

Kramar Catta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback