En evighet, en kort sekund

Så känns livet ibland. Vissa saker varar en evighet och andra en kort sekund. Upp och ner, fram och tillbaka, hit och dit. Livet är hektiskt och ibland känner jag bara för att krypa ihop och somna ifrån allt. Men se, det går ju inte för man har ju sina måsten och åtaganden. Dessa måsten och åtaganden är något jag kommer skära ner på och det ser jag fram emot för jag orkar inte med allt. Mitt jobb och min familj kommer först. Så är det och så kommer det att bli.
Det känns som om jag har mist gnistan till min hobby, till mitt hem och jag vill få tillbaka den. Jag är inte mer än människa och måste inse att jag hinner inte med allt på det sätt jag vill. Denna konstanta ångest över allt jag inte hinner med och allt jag inte kan göra bränner i magen och det är dags att göra nåt åt saken. Prioritera annorlunda helt enkelt.

I dag skiner solen från klarblå himmel. Jag sitter hemma och har en god kopp kaffe bredvid mig och lugn musik på datorn. Jag skulle egentligen vilja vara på jobbet men måtte ordna lite annat först.

I går tog jag och Martin ett brejk från vardagen och åkte till IKEA. Bara han och jag. Välbehövligt. Det var en rolig tripp och vi har handlat lite smått och gott till hemmet. Bilder kommer. När jag kom hem igår kväll så hade han skruvat och fixat och det blev jättebra.

Nova växer så det nästan knakar och hon har tagit fram cykeln. Nu är det verkligen vår i luften. Hon blir så stor och man blir förvånad varje dag över hennes framsteg. Min älskade lilla tjej! Tänk att hon börjar 6 års till hösten! Var tog alla åren vägen? Det känns som igår som hon låg nyfödd och härlig på mitt bröst och nu är hon snart 5½ år! Ojojoj...

Nu är det dags att bege sig till jobbet. Förutom familjen så är jobbet min livlina och där kan jag andas. Det borde inte heta jobb egentligen för det känns inte som ett jobb.
Ett andrum är ett mer passande ord.

Må väl! *kram*

Kommentarer
Postat av: Milla

Ja precis så där är det. Känner så igen mig i det du skriver. Gu vad kloka vi skulle vara över en flaska vin ;)



Puss

Postat av: Eivor / Ejja

Lyssna på kroppen och ta det lungt! Tänker på dig.



Kram

2009-04-23 @ 20:45:15
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-04-25 @ 14:08:30
Postat av: Martina

haha jaa känns inte så länge sen Mattis var liten, men han är allt annat än liten nu.. ojoj! :) Hoppas du har en fin dag moster! Kramar

2009-04-25 @ 14:09:37
Postat av: Murjäkk

Jo, jag blir också alldeles matt när jag VILL så mycket och hinner så lite! Men jag finns för dig always även om vi inte hinner ses på länge! PÖSS

2009-04-26 @ 13:56:02
Postat av: Jenny W

Vet hur det är att känna att man vill väldigt mycket men man hinner inte. Familjen, hälsan och jobbet måste ju få gå först... Vänner har man kvar fast man inte har tid att ses varje dag...



Härligt med en tripp till IKEA... vi ska också dit någon dag.. får se när det blir.



Ta hand om dig



kram

2009-04-28 @ 09:06:20
URL: http://loverose.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback