Det var det

Sitter här i soffan och benen vill inte bära mig härifrån. Känner mig lat och orkeslös. Det är verkligen inte bra med semester för man kommer helt ur banan. Har en jättehög med tvätt som väntar, en full diskbänk som pockar på uppmärksamhet, skitiga fönster och alla scrapgrejer ligger fortfarande och väntar på att bli upplockade. Gah, jag ids inget av det. Har ni nån gång suttit i bilen och kört och bara känt att, nej, jag svänger ut på E4 i stället? Tar mig ett break och bara kör dit näsan pekar. Viljan att fly vardagen. Jag får den känslan ibland. När saker och ting känns jobbigt och man egentligen bara vill krypa ihop och somna om. Min chef är en klok människa. Hon säger alltid, börja med det jobbigaste Anna, skjut inte upp det och när du gjort det jobbiga så känns det mycket bättre efteråt.
Naturligtvis har hon rätt.
Så jag ska ta tag i allt det jobbiga och invänta känslan av att allt känns bättre.

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej.. mår du inge bra moster? Känns inge kul att läsa inlägget. Ryck upp dig, ta tag i det jobbigaste först som chefen sa sen går du ut i solen :) om ni har någon?! :) Kraaam!

Postat av: Milla

Men vännen då... :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback