Wax on, wax off

Har tänkt i flera veckor på att min bil verkligen är skitig så idag var det dags. Jag har dammsugit den invändigt, torkat av instrumentpanel, for till en mack och tvättade den utvändigt (blev inte nöjd efter första gången så det krävdes två tvättar), kom hem och insåg att det var visst asfalt som var fasttorkad på skärmkanterna och inte smuts så det blev till att sätta Martin i arbete med att få bort asfalten medans jag torkade lister och smorde in dom så att inte dörrarna skulle frysa ihop och sen var det dags för vaxning. La på ett fint lager vax och sen frågade Martin om jag var klar. Jo, sa jag, nu har jag vaxat den. Vi gick in och jag bytte om till mysbrallor och satte mig till rätta i soffan då det kom lite försiktigt från Martin: Torkade du av vaxet? Va, ska man torka av det oxå? Jo, mycket riktigt. När jag kom ut i garaget igen så var det ett tunt vitt lager på bilen som visst skulle torkas av eller torkas in eller vad det nu var. Det var väl därför som Mr Miyagi sa: Wax on, wax off....
Men fint blev det:

Se vilken fin pärla jag har! Inte en rostprick så långt ögat når! *stolt*


Kommentarer
Postat av: josefine

Så du får kalla den för din? =)Lyxigt! mycket fin blev den iaf. Nu fattas det bara ett par snygga fälgar eller varför inte fejk,..navkapslar. =)) Då blir den riktigt hot. Hihi...

Kramis

2008-11-30 @ 23:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback