Första advent

Den här helgen har varit lugnt. Inget speciellt som var inbokat och det kändes skönt. I fredags vabbade jag eftersom Nova vaknade med feber. Hon var febrig och hade ont i kroppen hela dagen men hon vaknade pigg och frisk på lördag morgon. Vi hjälptes åt alla tre att städa hennes rum. Vi la hennes kläder i en annan garderob och ändrade om i alla hyllplan så vi kunde få in en ställning med trådbackar. Nu har hon sina dockkläder och lite annat i garderoben i stället för att det står i backar på golvet och tar plats. Sen fick hon vara med farmor och farfar en stund medans jag och Martin for till stan och kikade på en bil och handlade mat och vi passade på att köpa julgardiner till Novas rum.
Sen hämtade vi Nova och fortsatte städa och göra det adventsfint hemma. Jag har även köpt nya julgardiner till köket.

Våra gamla adventsstjärnor fick duga även i år. Dom är inte så moderna men det blir ett så fint sken av dom. Nova fick en ny stjärna av farmor men jag har inte fotat där inne än. Alla blommor har fått sig en efterlängtad dusch och ser så fräscha ut i fönstren.
I dag for vi till stan på skyltsöndag och gick omkring tillsammans med Josefin, Olle och Ellen. Barnen fick en tablettask av en tomte inne i en affär så då var lyckan gjord. Köpte lite ljus och andra småting och sen for vi till Martins jobb för att titta på utebelysning och en snösläde. Vi kom ut med utebelysningen men snösläden glömde vi. :) Minnet är bra med ruggigt kort. Efter en god middag på Sunderby restaurang tillsammans med ovan nämnda vänner for vi till oss för lite glögg och pepparkakor. Sen var det kvällen igen. Efter bilrengöring de luxe så är det dags att gå och sova.
Såna här helger vill jag ha mer av! Lugn och ro och mysiga stunder med familj och vänner. Det är så det ska vara.

Kommentarer
Postat av: josefine

Tack för en trevlig dag, och trevligt sällskap =)

Det här gör vi om snart. KRAM

2008-12-02 @ 10:27:14
Postat av: Anonym

Tack för en trevlig dag, och trevligt sällskap =)

Det här gör vi om snart. KRAM

2008-12-02 @ 10:32:27
Postat av: josefine

Tack för en trevlig dag, och trevligt sällskap =)

Det här gör vi om snart. KRAM

2008-12-02 @ 10:33:03
Postat av: Murjäkk

Vad mysigt! Måste komma och mysa med ljus hos er snart! KRAM

Postat av: Jenny

Vad mysigt ni har de. Åhh hela tre veckor.. då hinner vi ju ses mer än en gång kanske.. ;-) Ser fram emot det! Flickorna lekte då sist som om de inte varit i från varandra. Så det är ju roligt att se.



Var i alla fall väldigt trevligt att få komma och hälsa på er och se hur ni bodde och så.



kramar från oss...

2008-12-07 @ 20:40:37
URL: http://loverose.webblogg.se/
Postat av: josefine

Ojojoj...det var många inlägg från mig, likadana var dom oxå... Ja, det var ngt som gick galet med andra ord. =)

Hoppas allt är bra med er. Kram

2008-12-07 @ 21:31:30
Postat av: Mysmasken

Hej Anna, jag skrev lite mer om städschemat för några veckor sen:

http://www.mysmasken.se/wp/?p=1697 :)

2008-12-10 @ 22:18:47
URL: http://www.mysmasken.se/wp/
Postat av: Marielle

Å va fint ni bor, så fint hus och Nova är finaste kusinen och så go, saknar er..Kram Kram

2008-12-11 @ 12:45:15
Postat av: uve

Hej!



Blev så glad när jag såg att du besökt min blogg. Vad mysigt ni ser ut att ha det! Vårt hem känns bara som ett stort kaos, men det blir nog bra till slut. Vad kul att du gillade mitt kort. Visst är den stämpeln snygg! Det är en av Inkidos, en klar favorit hos mig. Allt är bra med oss, förstår bara inte var tiden tar vägen. Jag hinner ingenting tycker jag. Hoppas att allt är bara bra med er också och att ni får en riktigt skön och mysig jul med nära och kära.



Kramelikram

2008-12-15 @ 19:22:11
URL: http://uves.blogg.se/
Postat av: josefine

Bäst att uppdatera lite.. Det är snart 4:e advent! =))

Kram

2008-12-17 @ 21:48:22
Postat av: Mysmasken

Vad mysigt det ser ut :)

2008-12-17 @ 23:52:42
URL: http://www.mysmasken.se/wp/
Postat av: Jenny

Saknar dina uppdateringar! Men antar att du har haft fullt upp, men nu är du snart ledig va?? Vi får se till att träffas någong gång då.. kram kram

2008-12-20 @ 23:08:57
URL: http://loverose.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback