Ur barnamun

Mamman kommer hem 21.30 efter att ha jobbat 12 timmar. Dottern har inte somnat utan har legat i sin säng i spänd förväntan eftersom hon så gärna ville visa mamman en sak. Mamman går in till barnet i sovrummet för att mysa lite och säga godnatt.
-Heeeej mamma!! Titta vad jag har köpt idag! (varpå barnet flyger ut ur sängen och ut i hallen)
Pappan tillägger, -Jag kom hem idag och då hade hon köpt såna där för sina egna pengar när hon var på stan med farmor.
Nu börjar mamman känna en viss liten oro, vad har flickebarnet hittat på och varför var pappan så snabb med att skylla ifrån sig? Mamman går ut i hallen och möter barnet som glatt visar upp sina nya vita fina "Foppa look a like" tofflor med blommor på.
-Jag köpte dom idag för mina egna pengar mamma! Barnet är så glad så hon studsar.
-Men lilla gumman, vad har jag sagt om såna där skor? Dom är inte bra för fötterna och både mamma och pappa har sagt nej tidigare.(mest mamman då som minsann minns hur grannen Milla for på huvet i just såna skor, som om man aldrig kunde ramla i andra skor)
Mamman kan ändå inte låta bli att le lite åt barnets påhittigheter.
-Vilken rackarunge du är säger mamman med ett leende.
-Ja, och dom är redan smutsiga så du kan inte lämna tillbaka dom säger barnet med bus i ögonen och ett stort leende.

Var har denna älskade unge fått sin påhittighet ifrån?

Kommentarer
Postat av: deleine

Öhmmmm lät hennes farmor henne köpa tofflor som ni sagt nej till chock Oj vad jag hade blivit arg!!! Tur vi har en farmor som respekterar våra åsikter och som bryr sig om vad vi anser. Hur är det annars då?

Postat av: Milla

Ja just fasen, det var ju ha som stöp på näsan härom sommaren ;)Tur att din karl kom till undsättning!



Puss Milla

2008-06-27 @ 21:45:18
URL: http://metrobloggen.se/camillaslivochlustar
Postat av: Blommig

Vilken fiffig liten tjej ni har!:-)

2008-06-27 @ 23:11:34
URL: http://shipp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback