Fjärde advent

Wow, vilken bloggare jag är va? :) December har varit en mkt hektisk månad och förutom första adventhelgen så har varje helg varit fullspikad med planer och veckorna fyllda med jobb och dagis. Till råga på allt så har vi varit sjuka hela familjen. Nova fick först förkylning, sen Martin och så jag. Så nu sitter jag är med tät näsa och hosta och det känns som om jag ska nysa hela tiden. Mkt drygt! Men, nu är det i allafall jullov och det är hett efterlängtad. Hela hösten har varit intensiv med husköp, flytt, nytt dagis och en massa jobb så det ska verkligen bli skönt med 3 veckors ledighet.
I morgon ska jag och Nova baka, städa och det blir nog säkert en sväng till stan oxå. Tisdag ska jag göra surkål, sill och revbensspjäll. Julafton kommer vi tillbringa hos mina svärföräldrar. Ingen jul i vårt nya hus m a o. En besvikelse för mig naturligtvis men hellre att jag är det än att en hel familj är det så då får det bli så.

Jag har tänkt hinna göra en massa under ledigheten som att vara med Nova, scrappa, fixa hemma och umgås med vänner. Nyårsafton ska vi tillbringa med goda vänner och det ser jag fram emot. En och annan fest är oxå inplanerad under ledigheten. Sen blir det förhoppningsvis några trevliga reor att se fram emot. Det som ska bli extra skönt är att få tillbringa mer tid med Nova. Det känns som om jag knappt sett henne på sistone. Så här såg hon ut på årets dagisbild:

Titta så fin min tjej är! Jag är så stolt över henne!
Nu är det dags att gå och sova. Mycket att göra i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback