Dan före dan...

Efter att ha rusat runt som en galning i några dagar och gjort sill, kokat surkål, handlat, städat, slagit in julklappar, bakat och försökt kurera mig från en otroligt jobbig förkylning så känns det som att jag äntligen kan pusta ut och ta juleferie! Ferie är det norska ordet för semester men semester för mig känns som sommar och sol så ferie är ett bättre ord både när det gäller sommar som vinter. Sommerferie, höstferie, juleferie, vinterferie(sportlovet) og påskeferie. Ordet ferie passar som till allt, ungefär som töy. (sukkertöy, syltetöy, sengetöy osv...) :)
Jag trodde att det skulle bli svårt att känna den riktiga julkänslan i år. Vet inte varför. Kanske för att det har varit ett jobbigt och händelserikt år eller för att vi inte kommer fira jul i vårt nya hus som jag hade hoppats på. I dag när jag for till storheden för att ordna det sista (as always) så slog mig tanken, fan (ursäkta språket) jag har ju julkänsla! Jag kände riktigt hur förväntningar och glädje sakta fyllde kroppen. Å jag blev glad! För jag vill inte vara en bitterfitta (ursäkta språket) på julen. Det är ju barnens tid och jag vill så gärna att Nova ska få en härlig jul som hon minns länge. Hon har önskat sig en robothund. Det är typ det enda hon pratat om länge, ja, en sån och walkie talkies (?) och i dag hittade jag en robot hund. Hoppas bara det är just den hon vill ha. I kväll efter att hon lagt sig så ställde jag mig i tvättstugan och slog in alla hennes paket och jag längtar efter att få se hennes ansiktsuttryck när hon öppnar paketen. Min älskade lilla dotter!

Vi vuxna ska vara så vuxna i år och bara köpa ett enda paket. Alla köper ett paket och sen blandar vi i hop dom och så byter vi. Så alla ska få ett paket var och det innebär oxå att det man köper ska passa alla. Hrmmm,  inte lätt kan jag säga. Jag hittade till slut en julklapp. Nåt som man gärna vill ha själv men aldrig unnar sig. Vad Martin hittat på i sitt paket har jag ingen aning om. För en gångs skull (hoppas jag) så har han själv köpt nåt och inte skickat svärmor.

Min karl är det mest oromantiska som går i ett par skor just nu. Förutom första åren då. Då var han minsann drömmannen när det gäller romantik. Skrev dikter och jättegulliga sms och julklapparna jag fick var så omsorgsfullt inslagna och innehållet var så fint. Sen med åren så rann allt ut i sanden. Som tur är så är jag ganska romantisk fortfarande (hehe, jag försöker i alla fall!) men med tanke på hans ekonomiska sinne så köper jag ingen gullig julklapp (som han ändå aldrig vill ha för han byter allt jag köper åt han) utan jag letade runt på youtube efter den perfekta sången i stället. Så, min älskade Martin, även om du aldrig kollar min blogg, this one is just for you:
Å till alla mina bloggläsare så vill jag önska er en riktigt härlig God Jul och ett underbart spännande Gott Nytt År! Kram Anna!

Kommentarer
Postat av: Agnes

GOD JUL gumman! Vi hoppas att ni får en underbar jul och ett gott nytt år! Vi ska skala potatis här och sen bege oss till farmor och farfar för att få en fridfull jul tillsammans. Många kramar från Porsön och familjen Nilsson

2008-12-24 @ 13:11:20
Postat av: Milla

I´m back!

Postat av: Murjäkk

Heeej! Hoppas allt är bra! Imon e.m. är vi nog ååker skridskor på isbanan bredvid er! Kom dit om ni vill! Funderar på nyår lite och om ni vill kan vi ju vara hos er. När ni inte har fått fira julen hos er tänkte jag... KRAMIS

2008-12-27 @ 22:28:37
URL: http://personalmurjack.webblogg.se/
Postat av: murjäkk

Vi är på banan kanske 17.30. Jag hör av mig... Ang. nyår så är det inte så att jag förväntar att ni ska bjuda oss på något. Vi fixar mat såklart! Men det spelar ingen roll för oss var vi är... KRAM

2008-12-28 @ 12:53:39
Postat av: Jenny

Hejsan gumman! Vi får se till att träffa nu snart innan du börjar jobba igen. Den enda dagen som är uppbokad för oss är den 1 jan.. sen har vi inget inplanerat ännu. Vi kommer gärna förbi er om de känns lättast. Säg bara till när det passar. kram

2008-12-30 @ 11:03:04
URL: http://loverose.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback