En helt vanlig torsdag...

Solen skiner och det är varmt ute för en gångs skull. Har varit riktigt höstigt och tråkigt länge nu. Har följt Nova till dagis och sitter hemma ensam. Känns tomt. Martin har nämligen varit hemma mån-ons med en envis förkylning. Om än han har varit krasslig så har det ändå varit mysigt med lite mera vi-tid. Dagarna rusar förbi så snabbt och helgerna är alltid full med diverse grejer som man inte hinner under veckorna. Inte lätt att hitta tid bara för oss två mer än en timme på kvällen när jag kommit hem från jobbet.
Den här veckan har vi haft sovmorgon alla tre. Ätit frukost tillsammans och efter att jag följt Nova till dagis så har jag och Martin suttit och pratat om ditt och datt. I måndags satt jag och scrappade nästan hela förmiddagen och när lunchtid närmade sig så gjorde Martin iordning pasta med en jättegod sås gjord på räkor och fisk. Lyxigt för mig att få lunchen tillagad och Martin är så himla duktig på att laga mat. 
Sen var det dags för mig att fara till jobbet och Martin hämtade Nova. Hon har haft det jättekul på dagis den här veckan med så korta dagar. Tänkte först att hon skulle få vara hemma men hon ville till dagis så då fick hon det.
Tisdagen var lika härlig. När jag kom hem tisdag kväll så hade Martin gjort i ordning varma mackor och the. *glad* Iofs på beställning men ändå. *fniss* Det hade lika gärna kunnat bli vanliga mackor och ett glas mjölk.
Jobbet har gått trögt för mig under hela augusti och den här veckan har varit lite småjobbig oxå så vi har pratat mkt om det och är det nån som kan peppa mig så är det Martin. Jag måste skärpa mig och bli tuffare. Är en riktig mespropp och en sån kommer ingenstans här i livet. *ler*
Nog med svammel från mig i dag. Solen skiner som sagt och jag ska fara in till stan en sväng innan jobbet.
Känner mig så glad och tacksam för min underbara familj. Älskar er!

Kommentarer
Postat av: Maria i Råneå

Martin låter som en bra stöttepelare! Då jag läser dina fina inlägg om dina nära och kära så önskar jag att alla borde kunna känna en sådan tacksamhet för människorna i deras omgivning. Jag är glad att du har en sån fin familj. :-)

2007-09-07 @ 14:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback