Antibiotika...

Är inte roligt. Behövligt och väldigt bra att det finns men biverkningarna är inte skoj. Har fått njurbäckeninflammation och äter en starkare variant och magen har gjort uppror. Vaknade i dag och var alldeles yr och det känns än. Får nog gå till jobbet i dag. Inte så smart att cykla när man är yr.

För övrigt så är huvet upp och bena ner. Har dock roliga nyheter till er:
*Hade samtal med chefen och coachen i går och jag ska få mer hjälp och support och dom har sänkt min budget för att minska pressen på mig. Det kändes mkt fint och dom förstår att jag har det lite tufft nu. Har köpt Brian Tracys bok 100 nycklar till framgång och har bestämt mig för att nu jä**ar ska jag bli bättre. Trivs ju egentligen bra med jobbet när det går bra, det är när det dippar som det är jobbigt. Måste bara se till att dipparna blir färre och färre. Vet ju oxå att dom kunder jag har är nöjda och min inlösningsgrad är mkt bra.
September gick bättre än augusti och det är ju oxå positivt. *ler*

*Luleå kommun har släppt tomter i sunderbyn. Dom har lite knepiga regler med tomterna där, man får inte bygga högre än 4,5 m, husen ska ha ingången mot gården (inte utåt mot vägen) samt att alla husen ska vara faluröda. Har tidigare alltid tyckt att falurött är fint men jag vill inte bli tvingad till det. Förstår att dom vill ha det enhetligt just där men jag vill gärna kunna bestämma lite mer själv.  Martins bror Johan och hans tjej målade sitt hus falurödfärg fast svart och det är så snyggt!! Dom har iofs ett funkishus och där passar svart väldigt bra. Ett vanligt hus är det nog inte lika fint på. Kommunen släpper tomter på kronan efter nyår och där tror jag inte att reglerna är lika hårda. Personen på kommunen som vet hur det blir där var inte inne nu när jag ringde så jag ska prova igen efter kl 13.

*I morgon ska jag och Martin ha ett möte med 
smålandsvillan för att få fram en kalkyl på drömhuset! Har iofs inte hört så många kommentarer från Martin än ang just det här huset men jag vet att han gillar den öppna planlösningen. Ska bli intressant att träffa säljaren och få veta om vi har råd eller inte. Hittade den här bloggen i går och jag läste igenom alla inlägg i går kväll och har fått jättemycket tips och ideer.
Tack snälla du för inspirationen! Väntar med spänning på hur det går med trappan. Jag har ingen aning om vi kommer att bygga just det här huset men jag har redan inrett det. *fniss* Har oxå sett det irl och det var som att komma hem. Finare hus får man leta efter.

Nu ska jag fixa lite lunch och efter kl 13 ska jag ringa kommunen igen. *spännande*
To be continued....

Kommentarer
Postat av: Eivor/Ejja

Ta det lugnt till jobbet idag, orkar du jobba?! Tänkte om du är yr... Bra och skönt att du pratat med chefen och att det känns bättre. De verkar ju lyssna i alla fall lite.
Kollade på "the house" och det är ju superfina allihop men jag gissar att du vet vilken husmodell du vill ha*ler*. Jag tror det är kvinnligt att ligga lite steget före...spännande att höra hur det går.
Ha en bra dag så hörs vi. Kanske ses vi snart, kanske nästa vecka??
Massor med kramar, hoppas du blir frisk snart.

Postat av: Blommig

Huj lät inte trevligt med sjuka :-( *kramar om*
Bra att du samtalat med chefen!
Gu så spännande med hus! Jätte fina hus ni tittar på!
KRAM

2007-10-04 @ 14:55:40
URL: http://Shipp.webblogg.se
Postat av: Linnea

Det var många glada nyheter på en gång :-D Aven om jag inte avundas dig med antibiotikan... Vet hur det känns när hela världen snurrar och man inte kan få stopp på den!!
Hoppas mötet med Smålandsvillan går bra och att ni får en tomt snart! *håller tummarna*
Ska jobba vidare nu!
Kramis

2007-10-04 @ 18:49:18
Postat av: Carin

Hoppas du mår bättre snart.
Önskar dej en jättebra helg.
((kram))

2007-10-05 @ 16:58:28
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Carina

Krya på dig, det där lät inte så värst roligt :-(
Och lycka till med husaffärerna, jättefina hus måste jag säga.
kram

2007-10-07 @ 06:41:47
URL: http://carinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback