Pepparkakor och snögubbar

I torsdags var Nova hemma med mig och vi bakade pepparkakor. Hon hade fått en ny kakform av farmor och farfar så vi gjorde flera dinosaurer bland alla grisar, hjärtan, stjärnor och gummor. Det var väldigt mysigt att få ha henne hemma en dag. Vid halv två på em så gick vi till mitt jobb. Vi hade pepparkakor med oss och bjöd mina jobbarkompisar. Nova fick vara med på personalmötet och sen kom farfar och hämtade henne.
image422
image423

I dag sken solen från en blå himmel, -4,5 och jätteskönt ute. Vi tog med pulkan och gick till en backe och åkte.
image424
Sen träffade vi på gamla vänner som varit utomlands i 4 månader. Välkommen hem! image425
Vi gick en tur till dagisgården och lekte också. Nova ville göra snögubbar men det var lite för lite snö så vi gjorde några specialsnögubbar i stället.
image426
image427
En lugn och skön söndag. Känns skönt eftersom veckan som kommer blir hektisk. Jag ska jobba över i morgon och på tisdag. Onsdag morgon kommer min mamma och pappa hit. Torsdag fyller Nova år och fredag har jag tagit ledigt för att kunna guida mor och far lite. Lördag blir det kalas med familjen och söndag barnkalas på
Leos lekland.

Kommentarer
Postat av: Blommig

Å så mysigt med pepparkaksbak och att åka pulka! Ser ut som ni haft en riktigt härlig helg!
Se till att njuta av ditt besök ordentligt. Bra att du är ledig på fredag så du får lite tid med mor och far.
Vilken lyx med kalas på leos!
Kram kram

Postat av: Linnea

Vilken mysig helg ni verkar ha haft! Kul att mamma och pappa kommer snart :-) Och att "lilla" Nova fyller år :-D
Nu har jag sista veckan på "gamla" jobbet, på måndag startar jag upp med nytt jobb och nya krafter!!
Kram Kram

2007-11-19 @ 13:17:59
Postat av: Tina

Vad det ser gott ut med pepparkakor!
Är avundsjuk på all er snö också !

2007-11-19 @ 13:23:35
Postat av: Johanna

Visst är det mysigt att baka pepparkakor!! Jag och barnen bakade igår, alltid lika skoj.
Ha en bra dag.
Kram Johanna.

2007-11-20 @ 10:21:33
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: deleine

ÅH var det ni som gjort de fina snögubbarna.... Jag och Sabrina funderade verkligen. De var kanonfina! Vi tar med oss hela familjen till kalaset, fast självklart ska vi försöka hålla de icke inbjudna barnen på håll och vi betalar självklart in dem... Men vi bestämde att de också skulle få följa med och leka som en rolig helg grej. Vi syns på söndag!

2007-11-20 @ 21:13:18
URL: http://deleine.blogg.se
Postat av: Jimmyhelen

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2009-07-24 @ 08:01:35
URL: http://jimmyhelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback