On the road again...

Ja, då har man lagt 90 mil bakom sig på 3 dagar. For till Voullerim, Jokkmokk och Gällivare i måndags. Fint väder och bra vägar. Sov på hotell i Gällivare till tisdagen då jag for vidare till Överkalix och Kalix men då var inte vädret speciellt fint och vägarna knappt körbara! Tänk dig att du far i väg på en väg som du tror är E10 söderut men du är inte helt säker för alla skyltar är översnöade. Efter ett tag blir det mer snö på vägen och du tror att här kan ingen ha kört före dig....Sen kommer det en skylt och du kan ana att det står Luleå och Överkalix så du drar en lättnadens suck och kör vidare i mörkret och snöstorm. Kan max köra i 70. Möter nån enstaka bil och allt blir vitt. Blir omkörd av långtradare och ALLT BLIR VITT!!!! I typ 10 sek. Fy för en resa. Rena miraklet att jag sitter här överhuvudtaget. Såg absolut nada, zip, zero. *ryser* Var på väg att vända om och köra tillbaka till Gällivare men jag hade antagligen hamnat i Kiruna eftersom alla skyltar var översnöade. Metervis och åter metervis med SNÖ överallt! HUVVA!!!! Envis som man är så ville man ju hem. Hem och krama Nova.

I dag var jag till Arvidsjaur, Älvsbyn och Boden. I morgon är det Luleå och på fredag Piteå då jag även ska träffa goa Evy för en fika. *längtar*
I morgon ska jag på en jobbintervju. *nervös* Hoppas det går vägen den här gången!
Nu ska jag hämta karln  och fara hem till byn där Nova varit hos farfar i dag. Vi ska fira farbror David som i dag fyller 24 år! Grattis grattis!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Såg ut att gå bra på tradera!:)

Postat av: Jenny

Hejsan!

Här är vi friska och mår bra, för ovanlighetens skull! :-D Förstår att du är ovan med att jobba, men nu är veckan snart över.. Hoppas att jobbintervjuen gått bra..*håller tummarna* Måste ta och berätta vad gullig din Nova var i dag. När vi kom in genom grindarna till dagis kom hon springande mot oss och ropade "Wilma Wilma! " Hon sprang fram till Wilma och gav henne en stor kram och en puss på kinden. *så söt*

Hoppas allt är bra med er

kram

2007-01-18 @ 21:11:17
URL: http://loverose.webblogg.se
Postat av: Murjäkk

Helloj! Trist för er att vara sjuka! Vi får ses någon annan dag! stor KRAM

2007-01-20 @ 10:14:34
URL: http://murjack.webblogg.se
Postat av: Murjäkk

Jag jobbar på en kiosk i Boden! :) Skitskoj! Har jobbat där sedan 98 eller nåt! Jätteroligt att vara tebax... om än för ett liiiitet tag! Nästa helg jobbar tyvärr jag och lördagkväll ska vi på party! KRAMIS

2007-01-20 @ 17:16:23
URL: http://murjack.webblogg.se
Postat av: Henryfreya

I like this site. Keep it up!

2009-05-12 @ 12:15:28
URL: http://henryfreya.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback