På begäran...

Det bloggas visst lite dåligt här har jag fått veta så här kommer ett inlägg på begäran. *s*
Måndag morgon (nåväl, förmiddag) igen och solen skiner, naturligtvis eftersom jag ska jobba i dag. Nova och Martin har farit till båten för att fixa lite så jag är solo några timmar. Ska passa på att tvätta några maskiner medans jag sitter ute och solar. Måste ju passa på när det äntligen är varmt.

Förra veckan gick bra. Kände mig lite ringrostig på jobbet mån-tis men på onsdagen släppte det. Såg fram emot en solig och varm helg men metrologerna verkar inte veta riktigt vad dom sysslar med. Fredag kväll var jag och Veronica och en väninna till henne på kalaset (lulekalaset för er som inte vet). Vi lyssnade på Jerry Williams och det kan man kalla rock´n roll. Gammal hederlig rock. Härligt! Han spelade dock inte min favorit låt så den får ni höra
här i stället. Den här videon var den enda jag hittade på youtube. Låten är rätt men jag har ingen aning om vilka personerna är. *s* Marie Lindberg spelade efter det och hon var oxå bra, men musiken passar nog mig bättre när jag ligger hemma och softar i soffan. Efter henne var det Marcus tur och vi lyssnade i 1½ låt, sen gick vi. Det regnade och vi var hungriga. Ser fram emot nästa gång vi ska ut. Alltid lika kul att umgås med Veronica. Lördagen var det Martins tur och han och en kompis tog båten in till stan på kvällen. På dagen gick jag och svärmor på stan med Nova och hon fick åka karuseller och äta godis. I går var vi hemma stort sett hela dagen. Vi gick ut i lekparken och sen träffade vi på våran gamla granne Josefin och lilla Ellen och flickorna lekte jättebra. Bjöd på lite fika på våran baksida och vi satt och surrade. Mkt trevlig! Efter middagen så cyklade vi upp på berget och hälsade på Agnes med familj. Alldeles för länge sedan vi var där så det var väldigt trevligt. Ser fram emot min och Agnes traditionella lunch så vi får snacka lite mer. *ler*

En ny vecka, en ny måndag. Livet rullar på. Känner mig glad och väldigt tacksam för min älskade familj. Ni är det bästa jag har! 

Veckans ordspråk som inte är ett ordspråk men ett stycke ur bibeln: (Jag är inte religiös men jag tänkte läsa en bok häromdagen och den här texten var med i början, innan boken började. Tyckte den var underbart fin, texten alltså, boken la jag tillbaka i hyllan efter första kapitelet.)

Kärleken är tålmodig och god.
Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst.
Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont.
Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen.
Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

1 kor 13:4-7


Kommentarer
Postat av: Agnes

Hej Gumman!
Jag håller med dig helhjärtat om att det var alldeles för länge sen vi sågs... Lunchen ser jag verkligen fram emot säg bara till när du blir hungrig!!! Många kramar och tack för en trevlig kväll tillsammans med dig och din familj!Vi ses snart igen! :-)
/Agnes

2007-08-06 @ 14:29:01
Postat av: Gullefjun

Tack för fina ord på min blogg.
Om du klickar på rutan med besökare så kommer du till deras hemsida. Sliden klickar du under. Jag hade lite problem att få in sliden på rätt plats, fick ändra ganska måmga ggr.
Ett tips: Skriv ut din kodmall innan du ändrar ngt, blir det fel kan du alltid skriva av den.
Ha en bra dag.
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback