Novas första dagisdag...

...var i dag. Hon vaknade redan kl 7 och ville ut och leka. Vi har pratat om dagis i flera veckor/månader så hon visste att det var en speciell dag i dag. Men, vi fick lugna oss i 2 timmar innan vi kunde gå. Nova har fått nya kläder dagen till ära, vinröda plyschbyxor och vinröd/vit randig tröja, ny jacka och nya skor. Hon fick cykla till dagis och det gick i en väldig fart trots att det blåste motvind så hälften kunde duga.

Dagis1

Lilla väskan med några småsaker och 2 nappar skulle förstås med. Jätteviktigt det där! *ler*

När vi kom fram så fick vi veta att Novas inskolningsfröken Christina blivit sjuk så det blev ingen vanlig inskolning. Nova fick i stället vara ute med dom andra barnen och leka men det hade inte Nova något emot. Hon ser lite fundersam ut på kortet men det var skoj att kladda med sand och vatten!
dagis2

Efter en liten stund så fick även Nova en orange väst och sen var det dags för lite frukt med dom andra barnen.

Dagis3

När dom andra barnen gick in så skulle vi gå hem. Gissa vem som protesterade? Jo, Nova, hon ville inte alls gå. Jag in där sa hon och pekade in i huset. Jag sa att vi får kanske gå in i morgon i stället. Hoppas att Christina är frisk då. Nova är väldigt nyfiken på alla leksaker som finns inne i huset. *ler*

Dagis4

Själv så satt jag vid sandlådan mest hela tiden och försökte att inte lägga mig i och följa efter Nova. Det kändes ovant måste jag säga. Man är ju van att hela tiden hålla koll på henne.
En liten incident hände när jag inte såg. Nova och ett annat barn blev lite osams om en kratta och när jag kom fram efter en stund så såg jag att Nova gråtit. DÅ, började nästan mamma gråta oxå. Tänkte att vem är det som gjort min lilla tjej lessen. *snyft*

Nåväl, första dagisdagen gick stort sett väldigt bra. Fröknarna är snälla och Nova känner ju flera av barnen. Det blir nog bra det här, bara mamma vänjer sig.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Härliga tider! Nova kommer att glida in på dagis finfint! Tror bara mamma måste lära sig släppa taget lite *kram*
Det är en toppen avdelning och Christina är jättemysig! Jonathan hade oxå henne som inskolningsfröken när han började på Ankaret!

Kram!!

Postat av: Emma

Men gulledej!! Tack för din snälla kommentar i min blogg, jag blir alldeles rörd...
Visst är det en stor omställning för både mor och dotter när det är dagisdags, men det verkar som om Nova kommer klara det utmärkt.
Kram!

2006-09-05 @ 13:32:20
URL: http://emmascrappare.blogg.se
Postat av: Anna

Å jag längtar allt tillbaks en hel del redan! Det är ju Hugos dagis och Linus skulle ju börja om bara en liten vecka.... Ni kommer få det finfint på Ankaret. *snyft*

2006-09-06 @ 16:31:41
URL: http://spencer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback