Min dag i rampljuset...

...var alldeles underbar! Dagen började med att jag var på jobbintervju för ett kontorsjobb som jag hemskt gärna vill ha! Så håll tummarna så att jag får det. :)

Kl 13.30 var det dags att infinna sig på sisters för en liten make over. Det var så kul att få lite proffshjälp av en riktig stylist. Hon hette Kina Nilsson och är syster till Charlotte Perelli. Jag blev jättenöjd med mina nya kläder. Det kändes helt rätt. Vi fick sen gå till Face och bli sminkade. Å, så lyxigt det kändes. Måste gå tillbaka dit och få lite tips och råd hur man ska göra.
Precis före vi skulle göra entre så kom Charlotte och Pernilla. Vi fick visa upp oss i våra vanliga kläder först och medans dom sjöng så gick vi upp och bytte om för att sedan återvända och visa upp våra nya jag.
Jag såg Martin, Nova, Åsa och Filippa bland publiken och min goa granne Camilla var där med kameran i högsta hugg. Nova såg lite chockad ut när hon såg mig se så annorlunda ut och så här blev resultatet:
96028-71
Det ska vara mycket stickat i år, midjan ska framhävas med bälten och färgerna ska vara svart, grått, brunt och cremevitt. Gillade inte bältet så mycket så det var tur att det var bara till låns. Allt annat fick jag behålla. Det finns så mycket fina kläder på sisters att jag ska ta mig en tur dit igen snart och shoppa lite. På kvällen var vi bjudna till Invit för att mingla lite och vi fick vin och tilltugg. Mycket trevligt!

När jag var till stan på onsdag kväll så köpte jag mig nya skor, en klänning, en pyjamas och vantar och diadem till Nova. Fick stå i kö i 40 minuter för skorna men det var det värt för dom var supersköna.

Nu är det back to reality. Dags att fixa lite lunch till madame och mig. *skrattar*


Kommentarer
Postat av: Gunilla.F

Ååå, vad kul det måste ha varit! Sååå snygg du blev oxå - men ändå annorlunda (förstå mig rätt... ;)

Håller med dig om skärpet men dom andra plaggen ser jättesnygga ut!!

Kram, Gunilla

2006-09-29 @ 16:54:57
Postat av: Annelie

Vilken pingla du blev! Låter som en härlig dag. Lyxigt att bli stylad och makead. Bara att hålla tummarna nu då att du får jobbet!
Själv jobbar jag o sliter. Veckorna går fort tycker jag. Men tyvärr har jag åkt på en förkylning. Inte kul men hoppas den går över snart. Kurerar mig med c-vitamin i massor.
Hoppas att kursen kommer igång nästa vecka. Måste försöka hitta lite tid att scrappa i helgen. Det var ett tag sen jag gjorde det nu.

Postat av: Annelie

Ooops fingret slant. Hade ju tänkt önska dig en trevlig helg också! Kram

2006-09-29 @ 17:14:08
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: josefine

Gud så fin du var. Synd att jag inte kunde komma och se dig. :=(
KRAM GRANNEN DÄR NERE :=)

2006-10-01 @ 22:28:51
Postat av: Moma

Åh wow! Så fin du är!
Jag förstår att du hade en underbar dag. Det är såå kul att gå modell, jag har gjort det två gånger ;)

2006-10-03 @ 21:20:09
URL: http://monma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback