3 dagen...

...på dagis har gått jättebra! Novas fröken var frisk och vi fick komma in en stund och se oss omkring. Nova fick veta vars hon skulle äta och var hennes handduk hänger osv. Hon fick även äpple och lite saft och jag fick en kopp kaffe med en kaka. En annan flicka, Karen, var inne så hon och Nova lekte ett tag medans jag fick lite information av fröken Christina. Sen gick vi ut och Nova hittade genast en cykel och for i väg. Vi gick hem vid 11. På fredag ska hon få äta lunch där.

På eftermiddagen så gick vi till Filippa och Åsa som varit lediga i dag. Vi fikade och sen var vi i lekparken tills det var dags för middag. Martin slutade kl 16 men vi fick äta middag själv för Nova slocknade på soffan halv 5, totalt utslagen av trötthet. Stackars liten, inte lätt med alla nya intryck. När Martin väckte henne efter en halvtimme så var hon inte alls glad. Men efter lite mat och glass så var det full fart igen.

Det har varit varmt och soligt i dag. Nästan T-shirt väder!  Jag och Nova har haft matchande tröjor från me&I som jag köpt på ett klädparty. I kväll var det min tur att vara värdinna. 7 gäster och jag tror vi köpte nåt allihopa. Det finns så mycket fint!!! Martin somnade bredvid Nova så han missade allt det roliga. :)

Jag tog med kameran ut i dag och tog lite bilder.

Nova i buskarna på jakt efter vinbär.
bär1
Aha, här har vi dom!
bär2
Nova
Filippa i gungan!
Filippa
Nova i gungan! Så stolt för nu kan hon klättra i själv och göra fart.
Nova2
Filippa och jag, kram på dig gumman!
jag och filippa
Nova och hennes Manne i gungan.
nova och manne
Å sist men inte minst, eller jo, Mannevännen är ju faktiskt minst. :)
Ps. Fotografen på detta kort är Nova!
manne

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men vad är det jag ser, min ManneBEBIS! Nova kommer att bli en toppenfotograf, precis som mamma sin!

Hur gick det på dagis idag! Enligt Alexander hade Nova roligt på dagis ;)
Å Jonathan sa så en sak imorse, huxflux så där bara:
- Mamma, det är en så himla roliga sak med vår Nova, det är att hon ännu inte vet att Manne heter Manne
*haha*

Idag när jag hämtade Manne från dagis så stod han å pekade på Novas foto ovanför hennes hylla och sade "BÄBÄ BÄBÄ"
Självklart menade han BEBBE!!! Snart få får hon honom att tro att han heter just BEBBE!! *skrattar högt*
Sötpruppen Nova!

Tack för igår!

Kram Milla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback