Mamma och saxen...

...och sen ser man ut så här!
96028-13096028-12996028-128
Oj, blev det så mycket? *iiii* Men men, det är bara hår. Det växer ut igen. Dessutom var det så tovigt och slitet i ändarna att hårborstningen blev en pina och då är det inge kul.

I dag har vi städat och fejat här hemma. Inte riktigt klar än. Man får inte städa bland Novas grejer hur som helst när hon är med. Får ta det på tisdag.

I morgon ska vi till barnmottagningen på sjukhuset för den årliga allergikontrollen. Det blir nog pricktest igen och så ska dom ta blodprov för att kolla om hon är laktosintolerant. Jag tror inte det men doktorn på vc tyckte att vi kunde kolla för säkerhets skull. Nova har klagat över lite magont i bland men jag tror att det beror på att hon håller sig för länge för när hon har kissat så går det över. Hoppas bara det går bra i morgon. Jag är ju så blödig när det gäller Nova, när hon är lessen och har ont. Jag grinar ju värre än hon, stackars barn.

För övrigt så har det regnat i 3 dagar. Snön har sjunkit i hop till nåt grådaskigt smutsigt blä. INTE kul. Det var så vitt och härligt vintrigt tidigare i veckan. Hoppas det blir så snart igen så man får lite mer julkänsla framöver. Det är ju snart advent!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Å vad fint det såg ut att bli! Modigt att klippa hemma! Jag har ju ett troll här hemma hos mig som är omöjlig att klippa, ungen är ju aldrig still. Man får typ sova ner honom om man någonsin ska kunna klippa honom. Pratar om Manne så klart...! Fast han är rätt söt i sitt långa hår *hehe*

Jodå, vi kan komma på onsdag! Jag tror jag slutar kl 14, ska kolla bättre imorogn. Då borde vi kunna vara hos er strax efter halv tre, blir det bra?
Vad önskar sig Nova? Tänkte kanske köpa nåt till dockan, typ en bilstol eller nåt sånt, skulle hon bli glad tror du?

Kram Milla

Postat av: Jenny

Hejsan!

Vad fin hon blev i håret? Sitter hon stilla när du klipper? De gör inte våran tjej, är ett stort projekt bara att klippa luggen. :-D

Hoppas att allergi kontrollen gå bra i morgon!

Kan inte på torsdag nå mera så tisdag passar mig. Om du inte har för fullt upp då vill säga för då kan vi kanske ta det nästa vecka.

kram

2006-11-19 @ 21:42:57
URL: http://loverose.webblogg.se
Postat av: Annelie

Va snygg lilltjejen blev när mammsen har varit i farten med saxen!:) Hoppas att det går bra med allergitestet imorgon. Inge kul att gå till doktorn :( Håller med om att det är trist att snön försvunnit så mycket. Hatar slask mycket härligare och ljusare med vit mjuk snö.
Kram på dej!

2006-11-19 @ 22:18:17
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Jenny

Hejsan!

Självklart kan vi komma på onsdag eftermiddag..vilken tid? :-) Ska bli kul! :-D Förstår att du har en hel del att göra inför morgondagen...Tycker aldrig man hinner med att göra allt nan vill/behöver på dagarna, tiden bara springer iväg.

Vi syns..

Kram

2006-11-20 @ 22:59:31
URL: http://loverose.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback