Roliga nyheter...

...har jag att berätta för er. Nu är ni nyfikna va? *skrattar* Ok, här kommer det:

1.Först och främst så måste jag berätta att Nova är frisk igen efter en veckas förkylning, feber och hosta. Känns skönt. Inge kul när dom små liven är sjuka.

2. Martin har fått ett nytt jobb!! Börjar det nya jobbet i mitten av januari. Bättre tider och bättre lön. Är jätteglad för hans skull om än jag ska erkänna att jag tyckte det var lite orättvist i början. Här går man och söker alla jobb som finns typ och han får det utan att ens ha sökt det. Nån som känner nån som känner nån och vips så hade han ett nytt jobb. Ett jobb som nästan var som gjort för mig. *skrattar* Nåväl, det dyker väl upp nåt till mig snart oxå.

3. Vi ska flytta! Japp, har hittat en jättefin och mysig tvåa på nedre plan 2 hus bort härifrån. Lägenheten vi har nu är alldeles för dyr så vi har letat länge efter nåt annat och nu dök den här upp. Den är stor för att vara en tvåa så vi får fint plats. Mitt scraprum försvinner förstås men det är det faktiskt värt. Nova är dessutom så stor nu att hon låter bli mina saker. (för det mesta i af) Ena förrådet är så stort att man får in ett litet skrivbord och hyllor i det så man kan ha det som kontor/scraphörnaom man vill. Jag ser verkligen fram emot att få flytta. Har varit lite orolig för ekonomin nu när man är arbetslös och bor dyrt så det känns bra att vi har hittat nåt annat. Första mars får vi nyckeln och det ska bli så kul!! Efter nyår nu så ska jag börja rensa ännu mer i röran och börja packa det som är i källaren och sånt. *glad*

4. Vann pappersförvaring på scrappiz. En av tjejerna där lottade ut sin förvaring som hon inte ville ha längre och jag tog en lott på den och vann! *GLAD*

Allt känns lättare och bättre nu. Med Martins nya jobb och en billigare lägenhet så känner jag mig inte lika pressad att hitta ett fast jobb. Jag har ju faktiskt mina hemliga uppdrag och diverse småknäck så jag ska var tacksam. Det finns alltid dom som har det värre. Måste bara påminna mig om det när allt känns tungt.

Försökte få in det här inlägget i går kväll som jag lovat men bloggen har krånglat. Få se om det går bättre nu. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: EmmaP

Hej! Vad roligt att du har så mycket att glädjas åt! Nu har du några månaders utrensning och packning framför dig :)

Postat av: Bella

Vad Kul! :)Du får skicka kort på er nya lägenhet till mig sen.
Kram

2006-12-16 @ 16:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback