Mitt senaste pyssel...

Det här lilla julpysslet är det senaste jag gjort. Tog lite tid innan jag kom på vad jag skulle göra med mitt envelopealbum. Man viker i hop det när det inte är framme och knyter ett band om men nu är det ju jul och nu ska det fram så det syns. Jag har ställt det i bokhyllan. I varje ficka så är det en lite mini lo instoppad. Jag har dragit fram varje mini lo så att ni ser vad som finns i varje ficka.
96028-147
96028-15096028-149
Martin och jag när vi var små. Mina kort är tagna 1974 (min första jul) och Martins är från 1980. Han var 4½ år och världens sötaste lilla pojke. *ler* Nova är lik mig när jag var liten.
96028-15196028-152
Novas första jul, 2003. Se så liten hon var! En månad och 2 dagar gammal och hon sov stort sett hela dagen.
96028-15396028-156
Julen 2004. Jag, Martin och Nova firade ensamma där vi bodde i Norge. Det var faktiskt väldigt lugnt och mysigt med bara oss tre. Medans Nova sov middag så tog vi fram alla julklappar och la dom under vårt lilla träd och när hon vaknade och fick se det så blev ögonen stora. Vi tänkte att hon skulle få öppna ett paket men det slutade med att vi öppnade allihopa! Vi kunde inte hejda oss. *s*
96028-15496028-158
Nova var lucia för första gången 2005. Vi åkte till farmor och farfar och lussade. Har skrivit ner sången Det strålar en stjärna. Namnet Nova betyder ju ny stjärna.
96028-15596028-157
96028-159
I sista kuvertet är det en liten lucka. Kunde inte bestämma mig för vilket kort jag ville ha med så därför blev det så.
Papperen är från Tiimari. Banden från Åhlens. Cardstock Bazzill. qk fonts: Marisa mini och phoebe skinni mini. Fonten på sångtexten är monotype corsiva. Övriga dekorationer är vitt garn, brads, öljetter, qk fancy hinges, ren-, julgran,- och snöflinge stans, qk heart, prima flowers.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej!
Tack för det fina julkortet jag fick idag! Vilken super bra idée till julpynt du hade! Det blev verkligen jätte snyggt albumet! gillade verkligen papprena! SJälv har jag suttit och scrappat på albumet jag ska ge bort i julklapp. 2 Lo's till sen är det klart! ha det så bra och GOD JUL!
kram kram
//Annelie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback