Snart vardag igen

Sportlovet är snart slut och det är dags för vardag igen. Jobb och skola, hämta och lämna osv. Det har varit en lugn vecka och vi har äntligen fått känna lite på vårsolen. Dagarna blir längre och längre och det är inte mörkt på morgnarna längre. I går hörde vi till och med vårfåglarna! Lika underbart varje år. Martin har skottat av taket. Så här mycket snö har det inte varit på alla år jag bott här uppe. Vi har nu två enorma högar framför huset till Novas glädje. Hon kan klättra upp och hämta vatten i takrännorna(!).

Jag har fortfarande ont i fogarna och sover dåligt. Fick en sur kommentar av en anonym människa som tyckte att jag minsann gnällde och att jag borde tänkt på det innan jag blev med barn eller gjort abort(!). Man undrar ibland hur vissa tänker... Jag har a l d r i g nånsin gnällt över det faktum att jag är gravid. Det här barnet är oerhört efterlängtat och älskat och jag älskar att vänta barn!! Men det är inte bara en dans på rosor, precis som med mycket annat här i livet. Att ha ont och inte få sova ordentligt är jobbigt vare sig det beror på graviditet, träningsvärk eller sjukdom. Man kan bara dra den slutsatsen att personen som skrev kommentaren inte varit gravid själv eller tillhör den lyckliga skaran som kan knalla igenom en graviditet utan den minsta påverkan på kroppen i övrigt. Hur som helst så kan du hålla dig undan min blogg och alla andra gravida tjejer om vi nu irriterar dig så mycket med vårt "gnäll". Det här är min blogg och jag skriver vad jag vill.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får såklart skriva vad du vill i din blogg, men snälla sluta bara klaga. Jag kom in på din blogg av en anledning, att jag googlade på scrapbooking och jag ser att du verkar vara duktig och ha ett genuint intresse. Du får ursäkta, men jag klarar bara inte av folk som gnäller över att de är gravida. Jag tycker inte mer synd om er, och om jag ska svara dig så vill jag inte ha barn, har dock varit gravif 2 ggr men valt att göra abort. Då varken jag eller min man vill ha barn steriliserade jag mig för drygt ett år sedan.

2010-03-07 @ 05:27:58
Postat av: Anna

Jag tänker fortsätta skriva vad jag vill i min blogg. Om du sen misstolkar allt och tycker att jag klagar över att jag är gravid, det är ditt problem. Du får ursäkta mig, men jag klarar inte av människor som snackar skit om sånt dom inte vet nåt om. Det är inte synd om mig, när fan har jag sagt det?! Jag uppdaterar min blogg då och då med hur jag mår och vad som händer i mitt liv. Just nu har jag ont i fogarna och sover dåligt. MEN det betyder inte att jag klagar över att jag är gravid!! Jag har scolios och brukar ha ont även när jag inte är gravid. Smärtorna sitter bara lite annorlunda då men ont har jag och kan sova dåligt pga det. Vad ska du skriva för surkommentar då? Sluta gnäll för att du har en rygg eller vad?! Jisses människa, fick du lära dig att läsa med Kalle Anka eller?!

Som sagt, det här är min blogg och jag skriver vad jag vill. Passar det inte så ge fan i att läsa den då!

2010-03-07 @ 15:02:44
Postat av: Milla

Bra där Anna! :)

Postat av: Milla

Jag har också fått kommentarer i min blogg att jag "är för mycket" och att det är jobbigt att läsa.

Men jag ÄR för mycket,pladdrig och halvgalen men det är ju det som är roligt. Å det är ju ingen som tvingas läsa våra bloggar, eller hur! Men de verkar inte kunna låta bli :)

Postat av: Blommig

You're soooo beautiful gumman!!

Kom förbi oss nåndag och se hur livet är på andra sidan älven ;)

KRAM

2010-03-08 @ 20:10:27
Postat av: Gunilla

Men så tråkigt att få såna knäppa kommentarer. Klart att man älskade att vara gravid TROTS alla krämpor - å jag hade tyvärr många! Men om man då och då skriver om lite värk.... tja, men det är en del av ditt liv just då, eller hur? Stå på dig Anna.



Nää, skaka av dig denna "häxa surtant" och fortsätt vara du. Stor KRAM!

2010-03-08 @ 22:50:13
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Maria i Råneå

Jag håller med de andra Anna, strunta i henne. Hennes kommentarer säger nog mer om henne än om dig.

2010-03-09 @ 20:25:50
Postat av: Eivor/Ejja

Du har så rätt, det är din blogg och du skriver vad du vill!! Jag vill veta hur du mår, vi ses ju så sällan och tycker det är bra att du skriver som du gör.

Du är en vacker gravid kvinna!!



KRAM

2010-03-10 @ 22:36:50
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Maria

Men hallå, varför går hon in och gnäller här?! Jag VILL ju veta hur du mår i din graviditet! Bra att du har bitit tillbaka! KRAM på er!

2010-03-13 @ 14:49:13
URL: http://personalmurjack.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback