Nästan blank...

Helgen alltså, den är nästan blank. Inget inbokat förutom att jag lovat Nova att vi ska åka skridskor. Isbanan ligger 100 meter från huset så det är lagomt avstånd.
Vill inte röra bilen förrän på måndag morgon.

Skiter nog i alla måsten denna helgen (förutom det obligatoriska "laga mat, diska och tvätta då"). Novas rum behöver en storstädning men Martin jobbar och jag orkar inte göra allt själv. För mycket böja och lyfta och bära. Väntar med sånt till nästa helg då han är ledig.

Just nu sitter Nova och äter frukost framför Bolibompa, i kaminen brinner en mysig brasa och jag njuter av dagens första kopp kaffe. Bebisen mår bra. Sparkar till då och då vilket är så mysigt. I onsdags kväll kunde Nova äntligen känna sparkarna på utsidan också. Hennes tålamod har varit lite dåligt tidigare och hon har varit besviken över att hon inte kunnat känna nåt. Men i onsdags fick hon känna flera rejäla sparkar och hon blev jätteglad. *myyys*


Efter skridskoturen idag så hoppas jag att jag får sätta mig vid scrapbordet. Det var alldeles för länge sen sist. Dock brukar ryggen protestera ganska snabbt men om jag håller mig lugn fram till dess så går det kanske bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback