Trött och krasslig

Förkylningen är seg och jag känner mig jättetrött. Slocknade på soffan tidigare ikväll. Man är ingen kvällsmänniska längre. Vi har i af fått lite gjort idag. Nova väckte mig kl 7. Både hon och jag har blivit väldigt morgonpigga på sistone. :)
Efter en lugn morgon med frukost tillsammans så for vi alla till logopeden. Nova har gått där en gång per år sen hon var 2 1/2 och nu var det sista gången. Nästa år är det skolan som tar över om hon behöver hjälp. Det gick dock väldigt bra idag och logopeden tyckte inte det var nödvändigt med återbesök. *glad* Nova var så duktig idag och svarade fint på alla frågor. Jag är så stolt över henne. Efter logopeden så körde vi Nova till dagis så vi kunde göra ett ryck hemma.

Martin slipade väggarna i sovrummet först och sen hjälptes vi åt att grundmåla alla väggar. Detta för att det då är lättare att se om man måste spackla mera. Vilket vi eller rättare sagt Martin måste. :( (Jag är inte mycket till hjälp när det gäller spackling.) Tyckte synd om han för han är ju så noga och han är så envis och vill klara av det själv. Min goa händige karl! Han blev besviken förstås att det inte blev bra från början för han har spenderat så många timmar med spackel och slipen. Det återstår att se i morgon om det blev bra.
Den här renoveringen tar längre tid än vi trodde och ändå hade jag med i beräkningen att det skulle ta tid. Däremot hade jag inte beräknat att jag skulle bli förkyld.
Vi är lediga i morgon och jag hoppas verkligen spacklingen blev bra ikväll så vi kan måla det som ska målas i morgon och sen är det bara tapeten kvar. Sen jobbar vi båda och Martin jobbar helgen också. Undrar när vi blir klara? Å andra sidan, det är bara så otroligt mysigt att sova bredvid Nova att det gör mig ingenting om det dröjer länge tills vårt rum blir klart. Separationsångest? Ehh....ja!

Kommentarer
Postat av: Martina

Det är lugnt moster, jag har ju läst att du är sjuk också, mattan äre inge bråttom med. Men hör av dig då när det blir en tur :) branden i luleå, är inte det nära er? i den där lägenheten, eller är jag helt ute och cyklar?! :) Massa kramar till er! Saknar er! Ska bli kul att få komma till ett helt nyrenoverat hus i framtiden ;) KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback