Ett livstecken...

Nu går dagarna så där himla fort igen! Swoosch!!! Jag trodde det var ett 2008 fenomen men ikke då. Nåväl, här kommer en uppdatering om vad som hänt senaste veckorna.
Egentligen har det hänt en del men det är en sak som överskuggar allt och det är att Nova fick en feberkramp igen i söndags. Precis när vi börjat slappna av efter förra gången (3 år sen sist) så smäller det till igen. Vi fick nämligen veta då att efter 4 års ålder så är det mkt ovanligt och hon har ju fyllt 5 nu så vi trodde definitivt faran var över. Den här gången tyckte jag att krampen satt i längre också och att hon bara ville tuppa av efteråt innan ambulansen kom. Jag har aldrig känt sån panik nån gång och tusen tankar for igenom huvet. Som tur var så fick vi träffa doktorn fort och hon var jättebra. Det bev en natt på sjukhus och vi fick fara hem vid 11 på måndag. På eftermiddagen så blev hon feberfri och sen var hon som vanligt igen som om ingenting hade hänt. Jag och Martin däremot är nog fortfarande chockade fast vi försöker intala oss att livet måste gå vidare som vanligt. Det är tur vi har varandra och kan prata om det.

* För övrigt så har jag jobbat i veckan och det har hänt en massa spännande nya saker på jobbet vilket känns jättekul.
* En tripp till IKEA blev det förra veckan så nu har jag fyndat till scraprummet bl a. Bilder kommer.
* Städade bort julen och hängde upp nya gardiner.

Sen har det varit ganska lugnt. Hade ju planerat attt jag skulle hinna med så mkt under jullovet men det blidde inte så. Jag får ta igen det senare i stället. Nu ska jag och Nova scrappa.


Kommentarer
Postat av: Milla

Hej underbara!

Vilken pers med feberkramper ryser Tur att lilldonnan mår fint nu. Jag längtar dock efter lite AnnaMys och behöver träffa dig snart! :)



Puss från Björx

Postat av: Martina Kårespång

Uffa vad hemskt när sånt händer vår lilla Nova.. Skönt att det gick bra och att feber försvann lika fort! Saknar er! Kramar!

2009-01-18 @ 15:59:55
URL: http://martiiniz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack.. känns skönt att få ett extra jobb. Det är på Telia..



Åhh vad hemskt att se sitt barn få feberkramp.. Skönt att ni fick träffa en bra läkare och att Nova mår bra.



Ska bli kul att se nya bilder från ditt scraprum.



Idag börjar skolan och jobbet.. bra tajmat så har båda flickorna feber, men L stannar hemma med dem.



Kram Jenny

2009-01-19 @ 07:38:09
URL: http://loverose.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback