Pandoras ask...

Vaknade till regn här i Luleå idag. Jag och gumman hade tänkt oss in till stan för shopping och mys men vi stannar hemma i stället. Ska passa på att tvätta och städa lite. Med betoning på lite faktiskt. Vi bor i en byggzon just nu. Det började så fint med att vi skulle sätta in kaminen.  Sagt och gjort. Vi har börjat att fixa den väggen och allt fortskrider enligt planerna. Men så, i somras så gick frysen sönder. Ok tänkte vi. Den var gammal så det var väl väntat. Ut med skiten och vi hittade en begagnad nästan likadan som fick duga så länge. Men när vi drog fram kyl och frys för att kolla under så upptäckte vi att kylen har läckt nån gång. Å det hade visst pågått en stund för vips så hade vi en läckageskada. Jahapp liksom. Nog för att vi ville byta golv nån gång men golvet är fortfarande fint så inte hade vi tänkt göra det än. Efter snack med försäkringsbolaget (det bästa på marknaden förstås) så började vi riva upp för att se hur långt skadan gått. Å naturligtvis upptäcker vi att det gått längre än vi trott...isoleringen...trossbotten...suck...Martin har rivit upp laminatgolvet i köket och sågat upp spånskivan under där kylen stått och rivit ut isoleringen. Så, nu måste vi göra om hela köket och v-rummet samtidigt. För naturligtvis är golvet lagt så, så det går inte att lägga tillbaka det och i o m att vi har en öppen planlösning så är det plötsligt 50 kvm golv vi måste byta...snacka om Pandoras ask..

Så vi har börjat kika på vilket golv vi vill ha. Jag vill helst ha ett 1 stavs golv, antik look, shabby chic...Martin vill ha ett 3 stavs i valnöt typ och med tanke på hur veliga vi är båda två så kommer det att bli ett h-vete att hitta ett golv vi båda vill ha.

Tapeten till vardagsrummet är hittad i af. Vi har bestämt oss för en tapet ur Eco Artist där färgerna är vitt på vitt med lite blankt i. Inte så skrikig som den vi tänkte först för vi insåg att den blir för mycket helt enkelt.

Det blir nog bra när det blir klart eller rättare sagt, det kommer bli jättefint när det blir klart men det kommer ta tid. Undrar om vi är klara till jul...

Kommentarer
Postat av: Maria i Råneå

Skit också! Det var inte kul att få en sådan där överraskning.

Lycka till med den fortsatta renoveringen.

Själv var jag in till stan i dag och shoppade loss (kläder). Jag blir så lycklig då jag hittar sköna, praktiska kläder som jag kan ha både hemma och borta (mina joggindbrallor är sköna men inget jag går bort i...)



ha en fin helg!



/Maria i Råneå

2009-08-29 @ 14:49:57
Postat av: JOSEFINE

men vikken osis ni har haft då?! Hmm, lite trist, men ändå lite roligt? Då får ni ju göra om.. vad fint det kommer att bli =)

Men det är juinte helt enkelt när man har olika viljor och smak... =(

Men det blir nog bra. Kramar Josefine

2009-09-02 @ 19:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback