Rusning

Jaha, då var det måndag igen. Mulet och regnet hänger i luften. Sommarfesten med jobbet gick bra och jag hade kul förutom att jag fick en hejdundrande huvudvärk och for hem vid 22. Jag är uppenbarligen ingen partymänniska. :) Vaknade lördag morgon i fin form och städade undan lite snabbt och bakade en kastrullkaka tills tjejerna i klubbens styrelse kom hit för ett möte. Martin och Nova for till byn och efter mötet så tog vi en tur med båten. Det var lite blåsigt och vågigt så det var inte så jättekul. Jag hade ordnat så att Nova sov i byn mellan lördag och söndag för jag hade planerat lite kul på tumanhand för mig och Martin men det frestade honom mer med en fest med jobbarkompisarna. Vad är det med män, öl och fotboll?! Tycker det funkar lika bra med vitt vin och fotboll. Matchen var riktigt spännande men det var inte så kul att se den själv. Som tur var så kom Josefin över senare på kvällen och höll mig sällskap och det var mkt trevligt. Tack vännen! 
Söndagen kom och vi for ut till byn och hämtade Nova. Inspirerad av Madde så grillade vi kyckling på kvällen. Mkt gott! :)
Nu har Nova 4 dgr kvar på dagis innan hon får sommarlov. Nästa vecka ska hon vara med farmor för Martin får inte semester förrän veckan efter det. Jag ska jobba 4 veckor till. Kan inte säga att jag klagar direkt för jag trivs otroligt bra med mitt jobb. Martin har ju semester så Nova får ändå vara hemma. Annars hade det inte varit lika kul.
Det händer så mkt kul på mitt jobb att jag ser fram emot att gå dit varje dag. Kom på att jag helt glömt att lägga ut veckans ordspråk på flera veckor men här kommer det igen:


 

"In the middle of difficulty lies opportunity"
~~Albert Einstein, Theoretical Physicist~~

Kommentarer
Postat av: Sussig

Tack för senast! Din kaka var jättegod och jag vill gärna ha receptet om det går bra. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback