Boktipset...

Köpte en bok förra veckan av Ali Edwards. För oss inom scrapvärlden så är hon stor och har skrivit flera böcker. Gillar hennes sätta att scrappa och hennes tankegång. Den här boken heter Life Artist, Scrapbooking lifes journey. Finns hos Bokus. Det hon menar är att scrapbooking är inte bara en hobby, att det är mera än att bara klippa och klistra. Hon kallar sig själv för life artist, livs konstnär.  "A life artist, most simply, is someone who captures life and creates art" Det låter härligt när hon säger det. Hon skriver på ett sätt som får en att genast vilja sätta sig ner och skapa. Se bara vad de olika kapitlen i boken heter:
It is ok
Go with the flow
Simplify
Celebrate the everyday
Take a risk....and play
Embrace imperfection
Find your own voice and tell your story
Life art workshop

I ett av kapitlen så läste jag något som är väldigt typiskt för mig. Jag har massor med jättefina papper som jag har sparat till något speciellt. Det är bara det att det där speciella dyker som oftast inte upp. Korten är inte fina nog eller jag törs inte klippa i just det där fina papperet. I går, efter att ha läst lite i den här boken, så satt jag mig ner för att skapa. (naturligtvis efter att ha vikt tvätten först....) Jag tog fram dom allra finaste papper jag har, som för övrigt kostade 29 kr st och satte i gång. Det gick hur bra som helst och jag blev jättenöjd. Nu ska jag försöka ändra tankegången. Använda de papper och dekorationer jag vill. Vad gör dom för nytta i min mappvagn eller upphängda på väggen i väntan på att bli använda? Nej, fram med dom och skapa, skapa och åter skapa.

Kommentarer
Postat av: deleine

Ja men för oss som inte har en massa fina saker utan måste hålla oss till det lilla arkivet vi har =O( Vill åsså ha en massa fina papper!!! Föresten så känns det jobbigt att åka till Piteå just för att jag har INGENTING att ta med..... Kommer få sitta där utan att göra något eftersom jag inte har så mycket grejer att använda!! Alla kommer skratta åt lilla mig!!! Hmm man kanske skulle göra en namnskyllt där det står NYBÖRJARE med stora bokstäver.... Fast jag har juh inte grejer till att göra en sådan... Nu har jag gjort två sidor i mitt album föresten... Så nu måste du komma förbi och inspektera mina allster...

Postat av: deleine

Jag har rivit och brännt pappret i hörnet på den första men inte den remsan i mitten för den är limmad på för det kom jag inte på att jag ville fören jag redan satt dit i tort sett allt annat. Men tycker du det ser okej ut? Ska man ta med sig det man gjort till Piteå för att visa eller? Får man stryk om man använder vanligt papperslim?

2008-01-21 @ 23:04:20
URL: http://deleine.blogg.se
Postat av: Anna G

jag är precis likadan. Använder sällan de papper som är allra finast. Men på den punkten gäller det att bli bättre, spec när man skaffat sig pappersinköpsförbud. Jag är nämligen sådan att jag kan inte gå in i en scrapingbutik utan komma ut med minst fem papper.
Ha en bra dag!

2008-01-22 @ 09:03:27
Postat av: deleine

Jag vill också kunna trolla!

2008-01-25 @ 09:20:04
URL: http://deleine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback