Cybercrop!

I går hade jag och Annelie en egen lite cybercrop. Viskickade utmaningar och skisser till varandra. MYCKET roligt!! Första skissen Annelie skickade till mig blev en 12x12 lo men jag har inte fått photoshop eller kameran installerat än (hittar inte inst.cd) så bild på den kommer senare. Andra skissen som Annelie skickade blev en 8x8 lo och då går ju hela in i scannern och så här blev den:
96028-191
Utmaningen löd så här: minst ett stormönstrat papper(räknas det här som stormönstrat tro?), öljetter, brads och knappar. Band får inte användas. (Det blidde inga öljetter heller. Det ligger ju en liten tjej och sover en trappa ner så jag ville inte banka.) M a o så bestod utmaningen i sånt jag tycker är svårt. Tycker det är jättefint med stormönstrat och knappar men jag får som inte till det så bra som andra. Men övning ger färdighet så tack Annelie för att du sätter mig på prov. *ler* Bilderna är tagna på hösten men jag tyckte det kunde var kul att göra en höstlo utan typiska höstfärger.
Gjord efter en skiss på www.swescrapbook.blogg.se

96028-190
Den här loén gjorde jag häromdagen. Tycker så mycket om det här kortet på Nova när hon sover. Är inte så nöjd med den. Skrev för hand vilket inte blev snyggt men jag förespråkar ju att skriva för hand så då får jag väl göra som jag säger. *s* Faktiskt använt knappar här! Så duktig jag är. *s*
Gjord efter en skiss av Moma

96028-189
Å här har vi lilla gosingen igen. En lo jag gjorde lite snabbt för att Ulrika (journalisten) skulle försöka få med den i artikeln som kommer i Aftonbladet. Hon ville ha med en lo med en närbild på Nova och pga tidigare nämnda problem så kunde jag inte skicka en annan jag nyligen gjort och som hon såg när hon var här. Även denna efter en skiss av Moma Hon är en favorit bland skissmakare!

Vilken rolig dag jag hade i går! Den hade bara varit roligare om du hade varit här så det här måste vi göra om snart igen min vän! Nästa gång hoppas jag Linnea och ni andra intresserade hänger på!

Och nu över till andra nyheter:
Har jobbat för Kajsa i dag och det gick finfint! Hann alla affärer och hämtade Nova 15.15.  Vi for å handlade och sen hämtade vi Martin när han slutade. For hem och det var meningen att jag skulle göra middag men när det vankas nåt i köket kommer alltid Martin smygande och vill röra i grytorna. *s* Å gärna för mig. Den karln kan ju ta jobb som kock när som helst! Han är jätteduktig!

På fredag kommer Linnea hit och äter lunch. Nova är ju inte på dagis på fredagar så om man ska kunna äta någotsånär i lugn och ro är det bättre att luncha hemma än i stan. Ser fram emot att träffa den brunbrända bruden som nyligen kom hem från sydafrika. *ler*

Annars har jag inte så mycket mer att berätta i kväll. Ska lägga mig tidigt för jag är jättetrött. I morgon ska det visst vara svinkallt igen så jag följer Nova till och från dagis och däremellan och efteråt ska jag vara inne i värmen. Kanske scrappa lite om andan faller på. Är fortfarande inne i en väldig skaparperiod vilket känns härligt! Scrapbooking är utan tvekan det roligaste hobby jag nånsin haft! Den slår allt med hästlängder och jag har provat både det ena och det andra. *s*

Goodnight to you all, wherever you are!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad du är duktig gumman! Höstpromenad blev också jätte snygg! Du är så duktig på att matcha papper till korten :)
Ja vi måste verkligen ta en scrapträff eller en cybercrop till jätte snart för det kliar i fingrarna på mig. Vill scrappa mera. Det var jätte kul att få utmaningar av dig :) Vart hittade du den sista skissen du skickade till mig förresten? Den gillade jag verkligen! Som sagt är du/ni hjärtligt välkomna hit om ni har lust. Om inte förr så ses vi ju den 25:e
Ska försöka göra lite kort ikväll har jag tänkt. Sedan är det ju HÖÖK och den måste jag se.
Här är det - 29 grader idag. Hoppas bilen startar!

Ha en bra dag och håll dig inne i värmen!
kramar
Annelie

Postat av: Annelie

Godmorgon!
Roliga nyheter....tjooohooo....är idel öra.
kram

2007-02-07 @ 06:12:27
URL: http://shipp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback