Måndag igen...

...och Nova är på dagis. Sitter här och försöker få i gång nåt att göra men det är svårt. Det är så tomt här. Ovant att inte ha en liten tjej som springer runt här och river i allt och vill sitta i knät och pyssla. Undrar hur lång tid det tar innan jag vänjer mig. Jag har ju egentligen massor att göra och fixa men det  står still uppe i huvet.

Nåväl, det gick bra att lämna henne i dag. Hennes grupp gick på en liten skogsutflykt för att titta på naturen. Solen skiner och det är varmt och skönt. Nova har sovit lite oroligt i natt. Tror att hon är på väg att bli förkyld. Det är ju bara en tidsfråga innan hon blir det eftersom Martin har varit så dålig.
Hon ska vara på dagis till kl 11.30 i dag. En timme till alltså. *rullar tummarna*

Vi har haft kanonväder i helgen. Sol och värme. Massor med barn och föräldrar i lekparken. Tror vi var ute stort sett hela lördagen och söndagen med avbrott för lunch, middag och en tur till stan. Nova stortrivs ute. Min goa granne Milla tog 2 härliga bilder på min prinsessa:
nova5
Åh, vad jag saknar dig lilla älsklingen min!! Hoppas du har det bra på dagis.
nova4
Ja, det var allt för nu. Måste göra nåt men vet inte riktigt vad. :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är inte lätt att njuta av ensamheten när man inte är van att ha den. Jag har också kännt mig ledsen och smått vilsen när jag lämar barnen på dagis vid inskolningarna.
Nu när man är "van" är det underbart med egentid. Fast nu jobbar jag ju och är aldrig själv hemma typ. Fast det är härligt att komma hem till familjen när man jobbat klart! Idag satt pojkarna och pappa och åt middag när jag kom hem efter fem. Då knackade jag på förnsterrutan och småkillarna sträckte alla ut armaran för att nå mig! Skyndade mig snabbt runt knuten och in genom dörren för att i tur och ordning krama om dem allihopa *lycka*

Sms:ade dig just ang prommis ikväll! Undrar om du somnat med Nova eftersom du ej svarat? :)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback