Storm!

Just nu regnar det och blåser stormaktigt ute. Bara sådär, helt plötsligt! *mysko*

Gårdagen slutade bättre än den började. Efter kaffet hos Maddisen så for jag till blomsterlandet och tänk minsann, solen kom och med den trädgårdslusten. Gick runt där och plockade åt mig ett å annat och köpte krukor till. Sen for jag och handlade mat och hittade färska jordgubbar. Snacka om sommarkänsla! :) For hem och började förberede middagen och sen kom Martin och Nova och vi åt en god middag med efterrätt bestående av färska jordgubbar såklart. *lovely*

Efter middagen gick jag ut i växthuset och planterade 3 olika slags tomatplantor, dill, persilja, gräslök och de jag köpte förut, curryört, vildvitlök och citronnånting. Glömt vad den hette. Satte de i stora lerkrukor så att de får växa till sig. Gräslöken ska ut på friland senare när den växt till sig lite mer. Ska få en paprikaplanta av svärmor och så ska jag köpa en krusbärsbuske.
Två surfinior till hittade vägen hem oxå samt tobaksplantor och en dahlia.
Det kommer foton nångång när jag ids fota. :)

Senare kom Martin på den smarta idén att vi skulle springa tillsammans...så vi ringde efter farfar och så sprang vi 3 vändor på elljusspåret. Eller sprang och sprang, intervall blev det eftersom jag alltid lyckas få håll. Dessutom är kondisen för dålig än för att jag ska orka springa hela vägen. Det var i allafall trevligt att ha sällskap i spåret om än Martin oftast befann sig långt framför mig den räkan. :)

Idag har jag haft ännu en härlig dag på jobbet. Tiden rusar verkligen fram när man har kul. Ser fram emot nästa helg då jag har stora planer. *hehe* Hemligt än så länge. Nu ska jag ge lilla älsklingen kvällsmat och sen är det läggdags för henne. Sen dröjer det inte länge förrän det är kvällsdags för mig med. Å  i morgon är det ännu en härlig dag på jobbet.
*lycka*
Avslutar inlägget med en av dom bästa sommarlåtarna ever made! :)

Kommentarer
Postat av: Milla

Gu vad spännande med stora planer till helgen! ;) Jag hoppas det är något riktigt bra!!



Du är bäst och jag saknar dig redan!



Pöss!

Postat av: Anonym

Vad mysigt ni verkar ha det hemma där, trädgård, god middagar, motion och kärlek :) avundsjuk, måste komma och hälsa på er snart!!

Förlåt att jag inte svarade här om dagen.. Kraam!

2009-05-26 @ 01:19:05
Postat av: Martina

Det var jag som skrev inlägget innan ;)

2009-05-26 @ 01:19:34
Postat av: Maria i Råneå

Har du några rabatter där du vill fylla ut med växter (som kostar en hel del att köpa). jag rensar just nu (och bygger om) mina rabatter. Det blir en del växter över så jag ger bort till den som villa ha t.ex. humle,jättevallmo, massor med smultronplantor, kärleksört, lupiner, jakobs stege (tror jag att den heter), vitpytt, liljekonvalj (obs giftiga bär), en söt marktäckare med små lila blommor (sprider sig otroligt)... det var de jag kom ihåg i huvudet.

Det är bara att svänga förbi Råneå city :-)

Jag är ledig tors-sön, som pricken över i:et väntas det vackert väder. Livet är bra skönt i bland!



Kramar från mig i Råneå

2009-05-26 @ 18:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback