Söndag kväll...

...å i morgon är det måndag igen. Helgen har gått fort som vanligt. Vilken tur att man älskar sitt jobb så det gör inget att det redan är slut på helgen. I går kväll var jag på 30 års fest. Det var riktigt trevligt. Ett gäng tjejer som åt och drack och fnissade så där som tjejer gör. Kul! Efteråt blev det utgång och lite dans. Kvällen slutade inte riktigt som jag hade tänkt men det var nog lika bra har jag kommit på. Formen idag var helt ok förutom en hejdundrande huvudvärk när jag vaknade.

Tidigare på dagen igår så var jag och farmor till Blomsterlandet. En gullig liten rödvinbärsbuske inhandlad och jag såg flera fina perenner, träd och buskar som jag ville köpa. Undrar bara vars jag ska få plats med allt? Tomten är bara på 700 m2. Men igår var det så kallt och blåsigt så det blev bara en buske och sen köpte jag lite nytt och fint till köksfönstret. För kallt att gå ute och leta trevligheter. Nästa helg har jag beställt fint väder och då ska det fixas i trädgården. :)

Jag har städat Novas rum idag. Började vid 10.30 och var klar 15.30...Vi har en liten skrotsamlarfröken här i huset. Precis som sin far var när han var liten enligt farmor. Gulligt! (om jag bara slapp städa efteråt) Få se hur länge rummet förblir städat.

Jag ser verkligen fram emot den här sommaren. För en gångs skull ska vi inte kuska land och rike runt och hälsa på alla till höger och vänster. Missförstå mig inte, jag tycker om att hälsa på min familj och våra vänner men man känner sig lite påträngande. 2 dagar här och 1 där och så vidare till nästa. Har hållit på så nu i...*tänker*...ja, hela livet i princip. När jag var liten så for vi alltid till Norge och det fortsatte när jag blev vuxen. Och när vi bodde i Norge, ja då var det till Sverige vi for. Jag är trött på att aldrig få var hemma en hel semester så i år ska jag äntligen vara det. *längtar* Om vår familj och vänner vill träffa oss får de gärna komma hit.

Den här sommaren kan man kanske våga sig ut på stranden i bikini också. Vågen visar -7 kg på 1½ månad. Börjar undra om det är nåt fel på vågen. Låter för bra för att vara sant men jag märker ju på kläderna också att kilona rasat. Känns kul. Martin tycker det är jätteroligt. Den här dieten är ju klockren. :) Så här lite har jag inte vägt på säkert 10 år.

Avslutar inlägget med ännu en kanonsång! Ha en härlig vecka!


Kommentarer
Postat av: Lena G

Grattis till viktnedgången, vilket diet kör du, vill du dela med dig till mig.



Kram, lena

2009-05-12 @ 14:23:31
Postat av: Jonna

Vad duktig du är med din diet! mycket nyfiken på vad det är för knep

Hoppas allt är bra annars! Tyvärr kan jag inte va med på träffen/årsmötet, men jag hoppas ni får sååå skoj! Må väl! Kram Jonna

Postat av: Maria i Råneå

Nu har jag funderat och funderat och tänkt att snart, snart berättar hon vad det är för en superdiet. Är det inte dags nu? ;-)



Kramar från Råneå

2009-05-14 @ 20:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback