Renoveringen pågår...

I helgen är både jag och Martin lediga så tanken var att jobba stenhårt med renoveringen. Tyvärr har jag dragit på mig en envis förkylning och känner mig inte i toppform. Dessutom så gick det inte så bra som vi hoppades
så lusten försvann lite...Men men, skam den som ger sig.

Spackling pågår...

Nova var riktigt duktig med spackelspaden. Det är kul att hon vill vara med och hjälpa till. Visst ser ni "snickarvästen"? Hon hade snickarhandskarna på sig ett tag också då hon och Martin hjälptes åt bära ut lister.

Ja, och vad gör jag då tror ni? I går hjälpte jag till att spackla men idag är svärfar här och 3 pers därinne är 1 för mycket så jag pysslar på med annat. :) Nova är hos en kompis och leker så jag har det ganska lugnt.

Vi har bestämt oss för vilken tapet vi vill ha och det är denna:

Hittade tyvärr ingen större bild men ni får ju ändå se det färdiga resultatet sen. :)
Tisdag och onsdag är jag och Marti lediga så jag hoppas tapeten hinner komma tills dess så vi får upp den då. En vän till oss ska hjälpa till med själva tapetseringen då varken jag eller Martin gjort det tidigare. Förhoppningsvis hinner vi med en sväng till IKEA också och kika på nytt köksbord. Känns så spännande det här! :)

Kommentarer
Postat av: Matina

Åh ikea vad roligt, jag var där här om dagen, köpte lite smått och gott, men självklart så missade jag en grej jag skulle ha..

Du kanske har lust att införskaffa en grej till mig och sen skicka den, det är en rund svart badrumsmatta som kostar 29 kr. skulle haft en till i hallen, har två nu.. du får naturligtvis pengar för frakt och matta :) skulle vara snällt!! KRAM!

Postat av: Gunilla

Vad kul att få se bilder från renoveringen och tapeten verkar vara väldigt snygg! Lycka till med tapetseringen. :)

2009-03-09 @ 11:40:03
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Catta

Det är snubb på lika spännande för oss som följer förvandlingen här på bloggen! Ni är så duktiga och jag är avundsjuk på att ni har sån ork. Kämpa på! Kram

2009-03-09 @ 22:03:52
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Martina

Åhh vad snällt av dig isf! SAXÅN RUND heter den, finns i massa färger men svart blir bra :) Hör av dig om hur det blir då, om ni far iväg eller inte! Ha en fin dag! KRAMAR!

2009-03-10 @ 14:17:19
URL: http://martiiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback