Midsommar och eftertanke

I morgon är det midsommarafton. Solen skiner över oss här i norr och det är efterlängtat. Det kommer att bli en lugn helg med familjen. Jag är förkyld och sliten så det ska bli skönt med 3 dagar ledigt. Martin fyller år på lördag så vi har bjudit familjen på grillmiddag och därmed har jag en del att göra och förbereda. Men det ska bli kul.
Det var länge sen jag träffade Johan, Åsa och barnen.

I dag var Novas sista dag på dagis...ever...Känns overkligt. Till hösten börjar hon skolan och rutinerna blir helt annorlunda. Min lilla stora fina tjej. <3
Ser fram emot semestern då vi ska få umgås mer.
Eller umgås, Nova har hamnat i värsta kompisåldern så hon vill alltid leka med någon
 så jag antar att hon inte vill umgås så mycket med mamma och pappa. :/

Jag har många planer för vad jag vill hinna med under semester men jag är glad om jag hinner med hälften. Har massor med vänner som jag måste hälsa på, garaget ska rensas och scraprummet städas bland annat. En bokhylla till scraprummet ska målas och vi måste få sovrummet helt klart med lampor. Sen så ska vi installera kaminen och piffa vardagsrummet, göra nåt åt grunden och sköta om innehållet i växthuset och trädgården i största allmänhet. Ja, det blir nog inte mycket till vila är jag rädd. Men det gör inget. Jag blir ofta rastlös efter några dagars vila så då sätter jag nog fart. Har jobbat väldigt mycket under våren och varit allmänt seg, sliten och tankfull.
Det känns bra att få fokusera helt på familjen och huset.

Det har hänt mycket under våren. Allt med F och hans sjukdom och den framtid hans barn går i mötes har fått mig att inse att jag borde var så otroligt mycket mer tacksam för det jag har. Att vi är friska, att vi har varandra och vårt fina hus. Det borde inte vara tillåtet att "må dåligt" över att man väger några kg för mycket eller att diskbänken och tvätten svämmar över etc etc etc...Tänk att det måste allvarliga grejer till för att man ska förstå hur korkad man har varit.
Så totalt egotrippat på nåt vis.
Jag och min jävla 35 års kris. Borde skämmas och det rejält.
Tur att det aldrig är för sent att förändra sig själv.

"We cannot become what we need to be by remaining what we are:"
Max De Pree

Önskar er alla en trevlig midsommar och var rädd om er och era nära och kära.
*kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback