Mulet

Grått, trist och kyligt väder idag så jag bloggar järnet i stället. :) Under veckan som gått så har jag rensat garaget, förrådet och tvättstugan. Skurat hela huset och så smått börjat fixa i scraprummet. Därför så tänkte jag att jag bloggar lite extra idag i stället. Har inte så mycket annat att göra. Martin är till Umeå för att köpa en begagnad kyl och frys. Våran frys gick nämligen sönder förra helgen. I värmeböljan. Inte så kul kan jag säga. Vi tänkte på att köpa helt nytt men eftersom vi hade planerat att göra det den dagen vi fixar köket så kändes det inte så kul att fara i väg och göra det nu. Dessutom är det dyrt med vitvaror och vi vill hålla igen lite. Martin har nämligen blivit uppsagd från sitt jobb och 1 september är han arbetslös. Det känns lite jobbigt men han är positiv och ser detta som en chans till något nytt och spännande. Det är väl så att det som inte knäcker en gör en starkare. Tycker bara att det är lite väl mycket just nu.

På tisdag styr jag kosan mot Dalarna. Begravningen är på torsdag och jag försöker just nu bara fokusera på att klara av att köra ner och hem. Hur jag ska orka gå på begravningen har jag inte vågat tänka på än. Fattar inte att han är borta. Jag har hans nr i mobilen än. Jag har börjat så smått att planera barnens album som kommer bli mitt terapiarbete under hösten men det kommer bli svårt att titta på bilderna utan att börja gråta.
Det som inte knäcker en gör en starkare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback