Nytt år, nya möjligheter...

Ja, då var det ett nytt år igen. Sett att många av mina bloggkompisar skriver en liten årskrönika så det tänkte jag oxå göra:
Januari:
* Beställde ny handväska för pengar jag fick i julklapp.
image421
* Jag och Nova satt och scrappade febrilt hela jullovet så att jag skulle hinna göra ett album till min bror som fyllde 50 den 13 januari och jag hann! :)
* Min föredetta chef skickade mig till Stockholm på kurs. Föga anade jag vad som väntade...
* Martin köpte sig en laptop.
* Jag lyckades dra ner en kompis i scrapträsket och superglad för det är jag för vi har blivit bästa vänner.
* Köpte nya glasögon.

Februari

* Jag skulle börja hålla i utbildningar på jobbet och var rejält nervös.
* Gjorde Novas månadslo´s. En för varje månad första året.
* Scrappade mycket med Madde. Drog med henne på PiP. Gjorde baby albumet.
* Stora förändringar på jobbet. Gamla chefen slutade och drog med sig ledningen och kvar stod vi andra och gapade, typ. Chockade! Men, vem hade kunnat ana att nåt som kändes så jobbigt skulle bli så bra i slutändan. Finare människa än min nuvarande chef får man leta efter och jag har saknat henne under jullovet. Ska bli kul att komma tillbaka till jobbet.
* Fick ny tjänst som kvalitetsansvarig.
* Scrappade ännu mera och fyndade massa alfabet på ebay.
* Gick upp till heltid.

Mars

* Jobbade mycket!
* Irriterad på kommunen för att dom ville flytta Novas dagis. (vilken tur att vi senare flyttade istället)
*  Började träna (kom dock av mig lika fort igen.).
* Vinkvällar och scrap med Madde.
* Åkte på årtiondets influensa under påsken. Inte kul. Kände mig pigg nog för skoter och grillning ute sista dagen på påsklovet. Resten spenderades febrig i sängen.
image536

April

* Den första mässan som klubben
Pysslarna anordnade. Det blev en succe!
* Scrappade 2 doptavlor och gjorde ett litet minialbum.
*  Var med i min första ATC swapp. (Artist Trading Cards)
* Vi gav oss in i budgivningens fasor med hus efter hus...
* Var med i Karlavagnen "klubben vi inte visste fanns". Pratade om Pysslarna såklart.
* Hade med Nova och Filippa på scrapträff.

Maj

Vågade låta Nova gå ut själv och leka med en kompis. Gissa vem som satt som på nålar och sprang ut och kollade stup i kvarten?
*  Internet krånglade.
*  TIden rusade fram!
*  Nova sprang vårruset på dagis.
* Jag konstaterade att jag inte kunde sy. Lovade M att jag skulle sy nya överdrag till hans kuddar på båten men det gick inte bra.
*  Sommaren kom.
*  Scrapträff i Kalix.

Juni

* Åkte på halsfluss.
* For till Boden med Nova, Filippa, Herman och Åsa på lekparksturne.
* Åkte en del båt.
* Jag och Nova cyklade till Svartöstan med Madde och hennes familj.

* Var på fler husvisningar...
* Upptäckte att jag har en smart dotter. :)

Juli

*  Fick värsta paniken när vi skulle fira svärmor ombord på Laponia så det var bara å kliva av. Resten av familjen for iväg i stormen och jag åkte hem och försökte lugna mig.
*  Fin vinkväll tillsammans med underbara vänner och jag känner mig enormt tacksam.
*  Semester i Dalarna och Göteborg.

Sträckkörde från G-borg och hem till Luleå. Det gör vi inte om trots de goda vänner vi hittade på vägen hem. :)
 Maskerad hos våra toppenvänner H & M.

*  Viljestark dotter:

*  Fixade till mitt dåvarande scraprum eller vrå kanske man kan kalla det. Köpte lite ny förvaring och städade upp. Det funkade ett tag i af. Nu är jag så glad att jag har ett fönster i mitt sraprum!!
 Små och stora vänner på äventyr.
*  31 juli var jag med Jenny W på Lulekalaset och RixFm konserten och tidigare på dagen så bloggade jag om varför det inte var några intressanta hus ute. Senare på kvällen ringer svärmor och berättar om huset med stort H.

Augusti

* Vi hittade vårt älskade hus! Allt gick i raketfart och den 11 augusti blev vi husägare.
* 2 års jubileum för min blogg.
* Scrappade mkt. Hade inspiration till tusen!
*  Ryggskott de luxe. Tack gode Gud för underbara grannar!
* Gjorde klart Family albumet.
* Blev senil ett tag. Glömde att min goa pappa skulle komma. Det ordnade sig dock.
* Martin miste dagtiden och fick går över till skiftgång med några dagars varsel. :/
* Vi bestämde att Nova skulle byta dagis. Vemod.

September

* Började packa. *lycka*
* Inflyttningsdagen var från början 15 oktober men flyttar bara närmare och närmare.
* Köpte golfen och ordnade en massa inför flytten.
* Blev av med lgh snabbt.
* 14 september fick vi nycklarna och började flytta in!
*  Började tapetsera Novas och mitt rum.
*  Skolade in Nova på nya dagiset.
*  Köpte ny tvättmaskin och nya möbler till Novas rum.
*  Fick första nr av vi i villa. Tjoho!!
*  Startade min mobilblogg eftersom det tog tid innan vi fick bredband i huset.

Oktober

*  Fick internet i slutet av oktober.
*  Ordnade ett litet album till Novas dagis.
*  Krattade lyckligt löv ute i vår trädgård.
*  Fixade och donade hemma.
*  Påbörjade ett album till min far som inte är klart än...

November

*  Köpte söta lyktor att ha ute.
*  En släkting och nära vän blev sjuk. Jobbig tid men han mår bättre nu efter lång tid på sjukhus. Skickar dig styrkekramar F!
*  Mina föräldrar kom på besök.
*  Nova fyllde 5 år!
*  Pysslade om bilen lite extra. Min pärla!
*  1 advent i vårt älskade hus.

December

*  Julpyssel med klubben.
*  Otroligt stressig och fullspäckad december.
*  Var på föreläsning med Mia Törnblom.
*  Jullov!
*  Åkte skidor, skridskor och tog det allmänt lugnt.
*  Nyårsafton med våra vänner H & M. Ett löfte om att vi ska fira tillsammans igen om 5 år. :)

Ja, det var det året. Undrar vad 2009 bjuder på?

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk vad mycket som hinner hända på ett år :) Kul att ni trivs så bra i ert hus! Kram

Postat av: Milla

Vi måste ses oftare under detta år!

Amen!

2009-01-06 @ 00:43:38
URL: http://metrobloggen.se/camillaslivochlustar
Postat av: Eivor / Ejja

Fina minnen du skrivit ner, roligt att ha kvar. Jag är faktiskt för lat för att göra det, men jag gillar att läsa vad som hänt hos andra.

Hoppas jag en vacker dag kan ta mig i kragen och komma och hälsa på i Ert nya hus, miss you!!



Kram tills vi ses!!



2009-01-06 @ 10:32:15
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Jenny

Låter som ett trevligt och händelserikt år! :-)

Det är bara att höra av dig när du/ni har tid att ses. Vi har inte så mycket inplanerat utan tar mest dagen som den kommer. Kanske till helgen?? Kram kram

2009-01-06 @ 19:56:07
URL: http://loverose.webblogg.se/
Postat av: Blommig

Förändringarnas vindar blåste för er förra året!

Jag hoppas att det blir ett bra 2009 för er!

Vi måste försöka ses oftare!

Saknar dig

kram

2009-01-07 @ 07:21:40
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Heej!

Hur är det med er? När kommer ni ner till Stockholm då??=P

Går jobbet bra? Nova har blivit så stor!!

Måste komma till er snart, skulle vara jättekul:)

kramar!

2009-01-07 @ 12:59:49
URL: http://jessica09.blogg.se/
Postat av: Catta

Fantastiskt år och lika fantastiskt att du kommit ihåg så mycket av det! Jag har något till dig på min blogg... Kram

2009-01-09 @ 07:26:58
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Jenny

du har fått en mammablogg award i min blogg:)

2009-01-14 @ 21:14:28
URL: http://loverose.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback