Oj

Vad jag bloggar idag. :) Ovanligt va?  Nova ser en film och jag sitter här och håller lite koll på jobbet. *hehe* Martin jobbar. Vi skulle egentligen haft middagsbesök idag men pga missförstånd så är den framflyttad. Kanske lika bra för det ser ut som ett bombnedslag här hemma och jag ids inte städa och nu behöver jag inte heller. :) Får så dåligt samvete för Novas skull att jag alltid ska hålla på och städa och plocka så idag skiter vi i det. Jag ska strax börja med lunch och sen ska vi gå  ut. Få se om vi ska åka lite skidor eller vad vi nu kan hitta på.
Vi har bestämt oss för att rensa lite här hemma så därför så ligger halva bohaget på blocket. Jag har ju iofs inte tröttnat på våra möbler men när Martin sa att vi har ju ekgolv, körsbärsfärgade tv möbler, furubord med stolar i björk så insåg jag att inget av det matchar. Det är väl dags att förnya sig lite och nu när vi ska renovera v-rummet så är det dags. Vi har öppen planlösning så då åker köket med på renoveringen oxå.

Det snöar här i Sunderbyn idag och för en gångs skull är det lagom kallt. -11. Veckan har gått ruskigt fort som vanligt. Nova var på kalas hos en dagiskompis igår och för första gången någonsin var hon själv på kalaset. Farmor körde dit henne (jag och M jobbade) och jag hämtade henne. Det gick jättebra. Man förvånas varje dag över hur mycket Nova utvecklas. I tisdags var vi på 5 års kontroll och Nova fick både spruta och OK stämpeln i rumpan. Hon är nu 120 cm lång och väger 21 kg. Alldeles lagom men hon växer så hiskeligt fort! 1 cm sen kontrollen på barnmottagningen i dec! Undrar om hon ens kommer att kunna ha overallen och vinterskorna hela vintern! Tröjor och byxor åker ner i påsen för urväxta kläder stup i kvarten. Pratade med min vän V i går och jag ska fara dit och hälsa på nån dag och då ska hennes dotter få ärva lite kläder.

Nej, nu är det dags att fixa den där lunchen och sen bege sig ut i finvädret. Kram från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback