Politiker...

...gillar jag inte. På nåt sätt så känns det som om dom finns till bara för att irritera mig. För visst skulle samhället funka bättre om det var människor med sunt förnuft som styrde? Anledningen till att jag är sur som ättika är att jag varit på föräldramöte i kväll. Kommunen vill byta lokaler för Novas dagis. Det å andra sidan kan säkert vara bra, men, det är sättet dom gör det på som irriterar mig. Jag orkar inte gå in på det nu. Vill inte ödsla energi på saker jag inte rår på.

Gullungen vaknade 7.30 i dag. Så tidigt har hon inte vaknat på länge. Kändes faktiskt skönt för nu fick vi lite extra mystid på morgonen innan det bar i väg till dagis och jobb. Eftersom jag var på f-mötet så började jag kl 10 och jag var ensam på jobbet fram till ca 12. Ovant att jobba dag men det var kul. Satte på lite bra musik i min telefon (som jag köpt högtalare till) och rockade loss med allt rapporterande, posthanterande och mailande hit och dit. Alltså, det här är så j**la kul!!! (ursäkta uttrycket) Varje dag bara susar fram och jag känner mig så otroligt inspirerad. Flera roliga incidenter inträffar varje dag. Jag vek mig dubbel i går av skratt när min kollega T kom med sina roliga metaforer. Man ska ha roligt på jobbet. Så är det bara! *s*
Å i morgon är det fredag! *wohoo*

Dagens ordspråk:

"Always think outside the box and embrace opportunities that appear,
wherever they might be."
Lakshmi Mittal, CEO of Arcelor Mittal

Kommentarer
Postat av: Blommig

Dumma politiker, hoppas att det löser sig till det bästa för Nova!
Så härligt att läsa att du trivs så bra på jobbet!
Jag är så glad för din skull min vän!
KRAM

Postat av: Agnes

hejsan!
Jag tror faktiskt att du är på rätt spår vad gäller byte av dagis. Eftersom jag själv städar ytan som är på det påtalade stället så kan jag intyga att lokalerna är kanon för barnen och att det har funnits ännu sämre förslag om lokaler för våra små. Själv blir jag ju inte involverad i denna flytt i och med att vårt gossebarn ska till skolan, men som sagt försök se positivt för lokalerna har varit förskola och är jättefina för dessa knattar som i så fall ska flytta dit. Roligt att du trivs och har det bra annars gumman. Vi måste träffas någon dag över en lunch så vi får prata lite grann. Tänk positivt och sedan kommer allt att lösa sig allt eftersom. Kramar Agnes

2008-03-07 @ 17:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback