Viljestark

En dag i juli när det endast är ca 15 grader ute.
Nova: "Mamma kan jag få ha mina shorts och det här linnet idag"?
Mamman: "Nej Nova, det blir för kallt. Du måste ha långbyxor och långärmat".
Nova: "Men jag VILL ha shorts och linne".  Ser mkt trumpen och sur ut.
Mamman: "Lilla gumman, du är dessutom lite snuvig så du får absolut inte gå ut i bara shorts och linne."
Nova vänder på klacken och går surt in på sitt rum. Mamman hör hur det rumstreras om i byrån med kläder och tänker, Yes, hon gör som jag säger! Efter ca 10 minuter kommer en mkt bestämd ung dam ut från sitt rum i denna outfit:

Ser ni linnet utanpå den långärmade tröjan? Och strumpbyxor hittade hon oxå...

Till råga på allt skulle hon ha de "förbjudna" skorna. Mamman drog en djup suck och gav upp. Det är bara att konstatera: Dottern är smartare.

Kommentarer
Postat av: Maria i Råneå

ASGARV

Ja, barn är för smarta för föräldrarna!

2008-07-27 @ 21:54:44
Postat av: Carin

Hej åå Vad hon är söt! När hon är så där smart är du ju svårt att argumentera tillbaka! Kram på Dig vännen!

2008-07-28 @ 08:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback