Födelsedagspresent till min bror

I dag fyller min äldste bror 50 år och vad kan jag bättre ge han än ett album? Som scrappare tar man väldigt seriöst på sina verk och det är minsann inte vem som helst som får mina alster. ;D Ville vänta tills han packat upp albumet innan jag publicerar bilder på det men nu är det gjort så här kommer det:
image464
Det här satte jag på insidan av pärmen till albumet. Lite om vad som hänt samma dag under historien, vad som hände samma år och vilka som fyller år samma dag.
image466
Ett fint ordspråk som jag tycker passar fint till honom. Det är en lucka och under det har jag skrivit ett personligt brev till honom.
image465
Första gången hos en fotograf.
image467
Snacka om that 70s show! Här är alla syskon, jag är minstingen på bilden högst upp till vänster.
image468
Novas fina bidrag till albumet.
image469
image470
image471
image472
image473
image474
image475
image476
image477
image478
image479
image480
image481
image482
image483
Dubbello´. Har inte skrivit dit datumet än då min mamma inte hittat info om det innan jag skickade det.
image484
image485
Dubbello´.
image486
image487
Å ännu en dubbello´.
23 sidor blev det i ett 8x8 album. Har sparat en sida för hans barnbarn som kommer när som helst. Alla gamla foton är scannade. Hade först svårt att få inspiration mitt i all julstress för naturligtvis är man sent ute. Men när jag väl satte mig och sorterade foton och försökte hitta papper så blev det full fart och det tog drygt en vecka att få det klart. Nova satt bredvid mig mesta av tiden och scrappade även hon. Vilket tålamod hon kan ha när hon vill. :)
Om det är nån som undrar hur många syskon vi är egentligen så är vi sju stycken, Egil är äldst och jag är yngst. Inte lätt att få alla på en bild.

Köpte nya scrapbooks etc i går och nu är jag supersugen att sätta igång att scrappa till mig själv. Martin köpte sig en laptop häromdagen så nu har jag faktiskt scraphörnan helt för mig själv! *hehe* Nu ska här skapas!
(men först måste jag till det dära jobbet några timmar...*otålig*)

Veckans ordspråk:

"You have to expect things of yourself before you can do them."
Michael Jordan, basketball star


Kommentarer
Postat av: deleine

ÅÅÅH gud så fint! Jag vill också kunna scrappa...

Postat av: Maria i Råneå

I LOVE IT!!!!!
Tänk om jag hade tålamodet och inspirationen
till att göra något liknande...

2008-01-14 @ 17:55:50
Postat av: Blommig

Albumet blev helt underbart!!! Skönt att inspirationen infann sig! Jag är inne i ett scrapstim jag också. Är supersugen på att scrappa jag med så jag hoppas hinna nått lite i veckan
Kram

2008-01-14 @ 18:13:17
URL: http://Shipp.webblogg.se
Postat av: Jenny

Åhhhhhhh vad fint! Blev nog väldigt uppskattat. Hade någon gjort nå sånt åt mig hade jag nog börjat gråta.. hehe.. känslig som få.. ;-) Du är verkligen duktig! Kram

2008-01-14 @ 19:56:27
Postat av: Sussig

Oj! Vilken present, hoppas han förstår vilket jobb som ligger bakom! Jättefint jobbat!
Ha det bra!

2008-01-14 @ 20:35:43
Postat av: deleine

Jo om jag hade haft råd och de estetiska kunskaper man behöver för att bli seriös scrappare hade jag gärna tagit fler kurser hos dig.... Men det känns så dyrt och så är jag inte så¨estetiskt lagd, men tack för erbjudandet. Jag får nöja mig med att titta på dina underbart fina verk i bloggen i stället.

2008-01-15 @ 09:19:28
URL: http://deleine.blogg.se
Postat av: deleine

Jag tror inte jag vågar... Men jag var på claes ohlsson idag och där hade det stooora lådor för scrapping som jag funderar på att köpa... Kan juh kanske vara ett bra startkit.... Tror jag! Men som sagt jag kan juh inget alls. Men vi kanske borde ta oss en lekdag för barnen och en scrapdag för mammorna =O)

2008-01-15 @ 17:49:24
URL: http://deleine.blogg.se
Postat av: deleine

Jag hade nog tänkt åka till stan i morgon för då är jag ledig. Är du det? Min mobil är som vanligt trasig så jag lämnar min email så kan du höra av dig om du mot all förmodan skulle vara ledig och ha tråkigt. Men du är väl en sådan där seriös person som jobbar ;O)Nä skojade bara, men till staden skall jag i morgon.

2008-01-15 @ 19:52:03
URL: http://deleine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback