Förändringar

För det första så har jag kommit fram till att jag är på väg att bli för glömsk, snudd på dement. I går morse ringde min bror och sa att nu är vi på väg. Allt stod still i huvet på mig i x antal sekunder tills det slog mig, shit, pappa skulle ju komma hit några dagar!!! *panik* Hur kan man glömma nåt sånt?!?! Min bror skulle besöka en kompis i Skellefteå så då skulle pappa passa på att komma hit några dagar. Jag har ju gått och tänk på det här men sista veckan så försvann det helt från minnesbanken. Är detta ett tecken på att jag kanske har liiiite för mycket att tänka på just nu? Känns lite som att jag inte hinner med och andra människor blir lidande pga mitt svammel. Det viktigaste för mig just nu är min familj och mitt jobb. Resten får tyvärr komma lite på efterhand.

Det är juh stora förändringar på gång i vårat liv. Ett eget hus som ska bli vårat nya hem och jag längtar hett tills den dag då vi får nyckeln. I går ringde nämligen ägarna och sa att vi får flytta in tidigare, redan den 1 okt och kanske, bara kanske liiite tidigare ändå. Jag blev jätteglad och nu försvann juh flera dagar från nedräkningen. Eftersom Martin har blivit av med sin dagtidtjänst hux flux och plötsligt ska jobba skift så blir det mer förändringar. Förstår  inte riktigt hur dom tänker på hans jobb. Hur kan man komma 15.45 en fredag och säga att nästa gång du kommer hit ska du jobba skift. Alltså vad tror dom?!?! Visst, vi dansar genast efter deras pipa. Löften håller inte länge där inte. *suuur* Deras påhitt sätter ju genast käppar i hjulet för oss. Nu är vi väldigt mkt mer beroende av farmor och farfar. Eftersom jag också jobbar kväll så kommer vi att behöva hjälp av dom med hämtning 5-6 dgr/månad och kanske mer ändå. Därför så har vi bestämt att Nova får byta dagis redan nu. Vi har kommit fram till att det är det bästa beslutet. Dels för att det blir enklare med lämning och hämtning och dels för att hon får redan nu mer kontakt med barn i närheten som hon kommer gå skola med nästa år. Nu faller det sig så lustigt att hon har hamnat på farmors avdelning. Farmor är dagisfröken och vi tänkte från början att det är nog inte en bra ide men efter att ha funderat fram och tillbaka så är det nog enklast så. Hon får en mkt lättare inskolning och för mitt mammahjärta så känns det faktiskt tryggare med farmor i närheten just för att hon är hennes farmor och känner henne. Från början hade vi tänkt att hon skulle få gå kvar här sista dagisåret men nu blir det inte så. Berättade för hennes fröken idag och det kändes mkt vemodigt, blödig som man är. Är ju supernöjd med hennes nuvarande dagis och fröknarna är ju underbara så det blir tungt att hon ska sluta. Då känns det ju som en stor lättnad att Nova vet vilket dagis hon ska till och hon har varit där förut på besök. Vi berättade det för henne idag och hon tog det bra.

Tänk att förändringar ska vara så svåra. Men man vet ju att när allt är klart så känns det bra, å tur är väl det.

Kommentarer
Postat av: Agnes Nilsson

Upp med hakan! Värre hade väl varit om din pappa stod utanför dörren och sa hej!! Har varit med om nästan samma sak, men som tur var någon dag innan... ;-) Vilken tur att ni har fått dagisplats redan nu då så att omställningen inte blir allt för stor när den står för dörren. Hoppas att du får det bra tillsammans med pappa och hälsa från mig! Kram kram (och du ta det lite lugnt med jobbet inte bra att glömma allt för mycket...)

2008-08-27 @ 16:01:00
Postat av: Carin

Hej! Alltså vad tiden går fort, att Nova ska börja skolan nästa höst! Hon var ju nyss en bebis känns det som! Förrövrigt så vad roligt för er med huset och att ni får flytta in tidigare än väntat! Ha det så bra kram

2008-08-28 @ 12:51:56
Postat av: Murjäkk

Men Anna, vi får hjälpas åt. Be mig ta med Nova ibland när det behövs! Hon kan vara hos oss ibland och ibland kan vi gå till er och vara där tills ni har slutat jobbet. :) Allt löser sig. Förstår att ni har mycket att tänka på. KRAM

Postat av: Jonna

I ♥ your blog! Finns en liten utmärkelse i min blogg ;)

2008-08-31 @ 11:35:35
URL: http://jga.blogg.se/
Postat av: Blommig

I ♥ your blog! Du har fått en utmärkelse i min blogg

2008-08-31 @ 17:46:49
URL: http://shipp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback