Fredag

Som en förklaring på mitt förra deppinlägg så var vi på husvisning i söndags. Å som ni märkte så sprack ju den drömmen. För dyrt. Som alltid. Det verkar vara svårt att hitta det perfekta huset så man är väl dömd till att bo i den här sunkiga lgh ännu en sommar. Men, skam den som ger sig. Jag har tänkt att vi måste göra det bästa av situationen och försöka få det trevligare här. Vi har ju en tapetfond och golvfond. Time to spend some money! Ingen ide att gå och gräva ner sig. För eller senare så står Drömhuset framför mig.

I dag är det fredag. After work med jobbet. :) I morgon är det lördag och shopping i stan som gäller. Nova behöver lite fler byxor och Martin nya skor.


Helgens ordspråk:

"Feeling gratitude and not expressing it
is like wrapping a present and not giving it."
~~William Arthur Ward, Scholar~~

Kommentarer
Postat av: Maria i Råneå

Jag har sagt det förut och säger det igen; här i Råneå bor man bra ;-)
Det är centralt med tanke på att du kan välja om du ska jobba i Boden, Kalix eller Luleå (pendlingsvastånd åt alla håll). Men det krävs som sagt att man är beredd att pendla. Men i och med att husen är betydligt billigare här så får man en hel del pendlingspengar över....
Om jag råkar springa över ett drömhus i Luleå så lovar jag att höra av mig til dig. Ha en bra helg!

2008-04-18 @ 18:45:52
Postat av: Kerstin

Ja, det är inte lätt att hitta drömhuset till en rimlig summa pengar. Det är verkligen säljarens marknad just nu. Önskar er lycka till i den fortsatta jakten. Ha en trevlig helg!

2008-04-18 @ 21:44:40
Postat av: Agnes

Hejsan gumman!

Upp med hakan. Vänd på det och tänk att det var inte rätt i och med att ni inte kan köpa det! När det är rätt så är det bara att hålla i hatten och köra för det går undan då.... Håll ut din tur kommer snart!! Kramar från mig till dig!

2008-04-21 @ 11:32:40
Postat av: Blommig

Jag tror på ödet. Om det inte blev detta huset så kommer det ett annat som är ERT och det kommer när tiden är mogen:)
KRAM på dig gumman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback