Ordet smutsig...

har fått en ny betydelse....
image375
Så är fin var Martin och hans motorcykel när dom kom hem till byn i lördags. *s*
image376

Jag, Nova och farmor lekte tafatt ute på gräsmattan tidigare på dagen...
image377
image378
image379

Hade tänkt scrappa när vi kom hem i lördags men vi kom hem så sent. Gick över till Josefin i stället som hade tjejfest och det var mycket roligare. Tack tjejer! Kul att sitta och surra och fnittra med er.

Jobbade extra i går men jag hade lika gärna kunnat stanna hemma. Börjar bli less på att jag aldrig blir bra nog. Tyckte att det gick så bra i början och jag var så glad för att äntligen var det nåt jag var duktig på. Men nu är det som att jag fastnat i nån ond spiral av nåt slag och jag kommer inte ur den. Nackdelen med mitt jobb är att man kan verkligen mäta på alla möjliga slags sätt hur bra man är....eller inte är vilket är fallet med mig. Tycker inte om att känna mig sämre än dom andra. Får nog av det på annat håll. Vill inte vara bäst heller men jag vill gärna ligga bland topp 10.

Nova är på dagis nu så det är tyst och tomt här hemma. Tänkte sätta mig ner och scrappa lite och hoppas på att inspirationen kommer.


Kommentarer
Postat av: Agnes

hej! har precis läst ditt inlägg och kan genast komma på saker som du är bäst på; du är inte bara bäst utan världens bästa mamma till Nova och världens bästa kvinna för Martin! Dessutom är du bäst att få mig att känna mig uppskattad av en vän när vi har träffats!!! Vad är ett jobb när man är världens bästa i sin familjs ögon?! Många kramar Agnes

2007-10-01 @ 18:21:10
Postat av: Maria i Råneå

I de inlägg jag läst hos dig (på din blogg) så förmedlas det alltid en så varm och harmonisk känsla (även om livet går upp och ner). Jag känner dig inte men jag tror säkert att Agnes vet vad hon skriver om. Är det jobbet du har idag, det du verkligen vill göra? Det kan vara stressande som bara den att mätas i både det ena och det andra. jag har själv ett sånt jobb, där samtalslängd, tillgänglighet på telefonen och försäljning mäts... på gott och ont....
Hoppas att det vänder för dig snart.
Kram
/Maria

2007-10-01 @ 20:10:05
Postat av: Blommig

Gu vilken lerig M och motorcykel. Blev de rena igen?
Ser roligt ut att leka tafatt med Nova. Jätte fin bild på henne när hon springer man ser riktigt vilken fart hon har!
Du får inte tänka så om jobbet *hytter med fingret* Det är bara ett jobb och inget annat. Du gör ju alltid ditt allra bästa mer än så kan man inte göra. Och det går alltid upp och ner! Det finns så mycket annat i ditt liv som är viktigt!
För mig är du en underbar vän. Och att vara en god vän är du RIKTIGT bra på!!!!
Håller med Agnes ovan också om att du är världens bästa mamma och sambo. Dessutom är du ju helt outstanding på att scrappa! Skickar en stor styrkekram till dig! KRAAAAAM

Postat av: Eivor/Ejja

Håller med alla här ovan, du är en otroligt underbar människa! Jag gissar att ditt arbete påverkar dig, det funkar ju så. Det passerar ju inte omärkt förbi alla dessa mätningar, men försök att tänka att du är så bra på så mycket annat. Funderat något mer på det vi pratade om när vi sågs?? Du gör alltid mig glad och full av energi när vi ses, du är en omtänksam person och underbar mamma och sambo.
KRAAAAAMMM från mig till dig

2007-10-02 @ 11:50:12
URL: http://eivor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback