Mammas hjältinna...

 I går morse när vi vaknade så hade jag och Nova pratat om att fara å hälsa på nån. Vi skjutsade pappan till jobbet och så for vi hem och funderade på vem vi skulle hälsa på. Nova ville till Filippa så jag ringde dit och pratade med hennes pappa och dom ville gärna att vi skulle komma. Jag hörde lillebror gny i bakgrunden så jag sa till Nova att lillebror är vaken och vill träffa dig. Då sa Nova: "Va bra, då ska lillebror få alla mina nappar."
Lite skeptiskt frågade jag om hon var riktigt säker på det. "Ja, sa hon, han ska få dom nu." Så vi la alla nappar i en påse (jag smugglade undan en, just in case) och så for vi till Filippa och lillebror med föräldrar. Nova fick lägga napparna i hans säng och var jättestolt. Jag undrade i mitt stilla sinne hur det skulle gå till kvällen men tänkte att vi får löpa linan ut. Hon har själv bestämt det. Vi for till coop på eftermiddagen och Nova fick välja en leksak bara för att hon varit så duktig. Det blev 3 leksaker...*ler*  Hon fick bestämma vad vi skulle ha till middag och senare på kvällen så fick hon sitta uppe lite extra länge och mysa med oss. Vi åt lite chips och drack dricka. Sen la hon sig och somnade utan ett pip. Både jag och Martin var lika förvånade. Tänkte att hon vaknar kanske på natten och ångrar allt men nej, hon sov lugnt hela natten. Jag är sprickfärdig av stolthet över att hon har klarat det så galant. Trodde det skulle bli svårt att få henne att sluta men hon ville det självmant. *imponerad* Hon somnade lika lätt i kväll som i går.

Kommentarer
Postat av: Eivor/Ejja

Men så duktig Nova är! Håller med om att hon är en hjältinna*ler*. Tror att det är bra att hon själv fick bestämma när hon ville sluta med tuttar, det verkar ju gå kanonbra och väldigt smidigt. Detta är något jag ska ha i mina tankar när det är dags för oss om några år.

Massor med kramar från mig som har SJUKT mycket jobbångest*asg*

Postat av: Anna

vilken tjej!!!!

2007-10-14 @ 22:35:49
Postat av: Blommig

Va duktig hon är lilltjejen!

2007-10-15 @ 06:21:49
URL: http://Shipp.webblogg.se
Postat av: Linnea

Vad roligt att det gick så bra! Hon är så duktig din lilla tjej :-)
Kramis

2007-10-15 @ 15:30:28
Postat av: Milla

Hejja Nova!!

2007-10-15 @ 15:33:01
URL: http://mammamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback